ПРО ЦЕЙ КУРС
Офіс Координатора проектів ОБСЄ в Україні презентує перший в державі загальнодоступний онлайн-курс «Як ефективно спланувати та провести діалог». Курс розроблено за підтримки урядів-донорів проекту «Діалог заради реформ та суспільного єднання в Україні».
Цей курс - унікальна можливість для слухачів змінити свої погляди на звичайний діалог, як на необхідний інструмент, коли у спілкуванні виникає непорозуміння через різне бачення, ставлення, різні позиції. Зазвичай ця різність стає причиною - негативних емоцій та переживань, зупинки проектів, невтілених реформ, соціальної напруженості, розділеності. Водночас різність - ресурс для розвитку, але лише тоді, коли ми перестаємо боятись і починаємо працювати, використовувати діалог не для простого спілкування, а як метод, інструмент, що допомагає зрозуміти іншого.
За допомогою курсу ви опануєте базовий рівень знань про діалог. Він буде цікавим та корисним всім, кому потрібно покращити власну майстерність ведення колективних обговорень або важливо збільшити ефективність своєї активної громадської, суспільно-політичної діяльності. Водночас, матеріали курсу стануть у пригоді всім, хто втомився від звичайних суперечок, порожніх дебатів та дискусій і прагне до реальних змін у взаємодії з іншими.
Курс буде цікавим широкому колу слухачів, зокрема:
- організаторам та ведучим (фасилітаторам) діалогів, які вже проводять діалоги, скоріше, інтуїтивно або мають різні бачення діалогової діяльності - для покращення розуміння можливостей та інструментарію діалогу й удосконалення оволодіння навичками;
- громадським активістам, реформаторам, які цікавляться темою діалогу для підвищення ефективності своєї діяльності;
- громадянам будь-якого віку та професії, які цікавляться темою діалогів для власних потреб.
До вашої уваги такі модулі та теми:
Модуль 1 «Про діалог»
- Про діалог
- Діалог і конфлікт
- Діалог і миротворчість
- Культура діалогу
Модуль 2 «Менеджмент діалогу»
- Потреба у діалозі
- Дійові особи та функціональні ролі в діалозі
- Дизайн, етапи діалогу
- Організація діалогу або менеджмент діалогового процесу
- Результати діалогу та управління очікуваннями
Модуль 3 «Про ведучого діалогу»
- Розвиток навичок та здібностей,особистість ведучого діалогу
- Комунікативні навички ведучого діалогу
- Основи управління процесом
Курс допоможе зрозуміти:
- з якою метою та за яких умов, як саме проводити перемовини з великою кількістю учасників;
- коли доречний діалог, а коли може зашкодити;
- як правильно організувати діалог;
- про які питання на якому етапі в діалозі дбати, з ким і коли взаємодіяти для досягнення результату;
- яким може і має бути результат діалогу.
В рамках практичного модулю кожен зможе дізнатись, які комунікативні навички та техніки необхідно опанувати для налагодження порозуміння та можливої взаємодії між учасниками діалогу.
Особливості курсу:
- курс є двомовним (основні навчальні матеріали курсу підготовлені українською та російською мовами);
- курс є частиною проекту Офісу Координатора проектів ОБСЄ в Україні, який в тому числі передбачає проведення у 2017 році офлайн-тренінгів для ведучих (фасилітаторів) діалогів. Однією з основних умов відбору учасників для участі в офлайн-тренінгу стане успішне проходження цього онлайн-курсу із отриманням сертифікату;
- курс створено у співпраці українськими експертами-практиками трьох найбільш структурованих та досвідчених діалогових партнерських мереж України, а саме: Мережі фасилітаторів діалогів, Одеської обласної групи медіації та партнерів, Інституту миру та порозуміння та партнерів.
До експертної команди курсу увійшли:
- Альона Горова (Київ)
- Катерина Гусєва (Одеса)
- Максим Єлігулашвілі (Херсон)
- Владислава Каневська (Київ)
- Олена Кашкарьова (Київ)
- Роман Коваль (Київ)
- Павло Козелецький (Київ, Дніпро)
- Альона Копіна (Харків)
- Олександр Мітьков (Дніпро)
- Олег Овчаренко (Кременчук)
- Світлана Петрова (Харків)
- Діана Проценко (Київ)
- Анжела Старовойтова (Київ, АР Крим)
- Інна Терещенко (Одеса)
Загальну координацію та методологічне забезпечення при створенні курсу здійснювала Президент Національної асоціації медіаторів України, викладач Національного університету «Києво-Могилянська Академія» Діана Проценко.
Автори курсу особливо звертають увагу на те, що в умовах сьогодення, коли розгортаються гібридні війни, діалог в суспільстві, окремих громадах набуває неабиякого значення для потреб відновлення миру та профілактики розділеності суспільства.
ВИКЛАДАЧІ
Альона Горова (Київ)
Сертифікований медіатор, тренер і фасилітатор з міжнародним досвідом, старший викладач Національного університету «Києво-Могилянська академія», консультант з організаційного розвитку та оцінки організаційного потенціалу. Медіатор Міжнародної Фінансової Корпорації (Compliance Advisor Ombudsman Office, IFC-MIGA).Громадська організація «Інститут миру і порозуміння».
Провідний фахівець Українського Центру Порозуміння (2002-2012рр) з дизайну тренінгів із організаційного розвитку, стратегічних планувань, навчальних програм та методології підготовки спеціалістів із вирішення конфліктів, з 2004 року розробила та провела понад 125 тренінгів, зокрема й з підготовки тренерів. Автор досліджень, статей та методичних розробок у сфері створення та розвитку Центрів медіації, а також впровадження систем оцінки та супервізії роботи медіаторів. Співавтор 3 навчальних курсів з відновного правосуддя для вищих навчальних закладів України. З 2007 року працювала тренером та консультантом у Латвії, Молдові, Білорусі, країнах Центральної Азії, Індії, а також для Академії Суддів України, Національного інституту юстиції Молдови, ABA ROLI Canadian Human Rights Foundation, United Nations Institute for Training and Research (UNITАR), Search for Common Ground, HELVETAS Swiss Association for International Cooperation, IFC (CAO), Європейського Форуму з відновного правосуддя та ін. Засновник та член правління «Інституту миру і порозуміння».
Катерина Гусєва (Одеса)
Менеджер проектів, коуч з організаційного консультування, тренер, фасилітатор, медіатор, оцінювач, автор. Одеська обласна група медіації.
Консультант, тренер з 2000 р .; медіатор і фасилітатор з 1998 р. З 1999 року працює з етнічними конфліктами. Працювала в Криму, на Північному Кавказі, у Киргизькій Республіці. Катерина має досвід з розвитку спільнот в різних регіонах РФ з 2008 по 2016 роки. Працювала з ініціативними групами та персоналом некомерційних організацій по зміцненню потенціалу та організаційної стійкості в різних сферах - екологія, громадська участь, муніципальні вибори, містобудівні питання.
Членство в організаціях: Східно-Європейська Мережа Глобального Партнерства щодо запобігання збройних конфліктів (East Europe GPPAC Network).
Автор і редактор публікацій з НКО-тематики.
Максим Єлігулашвілі (Херсон)
Правозахисник, фасилітатор. Українська Гельсинська спілка з прав людини, Всеукраїнська освітня програма «Розуміємо права людини», КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», благодійний фонд «Захист».
Максим цікавиться неформальною освітою, арт-активізмом та партизанінгом. Близько десяти років працює тренером, переважно - у темах громадського активізму, прав людини, недискримінації та організаційного розвитку.
З 2010 року активно використовує арт-інструменти як підхід до роботи з контраверсійними темами та як засоб трансформації.
Владислава Каневська (Київ)
Медіатор, фасилітатор, коуч, тренер, супервізор, консультант, громадська активістка.
Віце-президент Національної асоціації медіаторів України, спів-координатор Мережі фасилітаторів діалогів; член Ради медіаторів при Київській ТПП, медіатор і консультант Українського Центру Медіації при Києво-Могилянській Бізнес-Школі, керівник проектів та експерт у проектах ЄС, РЄ, IFC, ОБСЄ, ООН-Жінки, ЮНІСЕФ, USAID, SDC та ін. Акредитована як медіатор CEDR, Великобританія, сертифікована Академією Мюнхенської ТПП. Тренер курсу «Бізнес-медіатор»(IHK-УЦМ) та викладач у Школі медіації Академії адвокатури України. Понад 20 років працює у сфері вирішення конфліктів, розробки і впровадження технологій побудови консенсусу. У 2014-2016 рр брала участь у понад 150 різних діалогових ініціативах, зокрема й Форумах ОБСЄ «Відновлення через діалог».
Олена Кашкарьова (Київ)
Сертифікований фасилітатор діалогів та медіатор, експерт в сфері зміцнення соціальної згуртованості та примирення. Міжнародна громадська організація «Ініціативи Змін», член міжнародної ради, одна із засновниць Мережs фасилітаторів діалогів.
Навчалася за програмами у сфері побудови довіри та діалогу у США, Ізраїлі/Палестині, Індії, Камбоджі, Німеччині, Швейцарії, Франції, Польщі та Україні. Член міжнародної ради громадської організації «Ініціативи Змін», член громадської організації «Національної асоціації медіаторів України», учасниця «Платформи підтримки діалогів в Україні».
Працювала у міжнародних та громадських організаціях як експерт, спеціаліст з примирення, керівник проектів, організатор міжнародних конференцій та національних кампаній, фасилітатор діалогів та тренер в Україні й закордоном.
У 2015-2016 рр. розробила та координувала проведення програми зі зміцнення соціальної згуртованості в громадах, а також розробку концепції національної інформаційної політики щодо інтеграції ВПО в межах проекту Програми розвитку ООН «Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні».
Роман Коваль (Київ)
Тренер і фасилітатор з міжнародним досвідом, медіатор Світового банку та Міжнародної Фінансової Корпорації (Compliance Advisor Ombudsman Office, IFC-MIGA), регіональний медіатор Служби медіації Світового банку, колишній президент Українського Центру Порозуміння (2002 - 2012 рр.), Голова Правління громадської організації «Інститут миру і порозуміння».
Проводить медіації та фасилітації з 1996 року. З 1997 року координував та впроваджував проекти з медіації у цивільних справах, а з 2003 року – у кримінальних справах. Співавтор багатьох посібників з медіації, автор численних статей, методичних розробок та нормативно-правових актів. Досвід професійної тренерської та фасилітаційної роботи полягає у проведенні семінарів, тренінгів, круглих столів, конференцій, процесів стратегічного планування, побудови партнерства та ін. для українських і міжнародних організацій та установ, зокрема для: Дипломатичної Академії України, Академії Суддів України, Національної служби посередництва і примирення України, Національного інституту юстиції Молдови, Міністерства юстиції Марокко, ABA ROLI, Canadian Human Rights Foundation, United Nations Institute for Training and Research (UNITAR), HELVETAS Swiss Association for International Cooperation, Search for Common Ground, Європейського Форуму з відновного правосуддя та багатьох інших.
Павло Козелецький (Київ, Дніпро)
Фасилітатор, тренер, психолог. Мережа фасилітаторів діалогів, Громадська організація «Основи Свободи».
Фасилітатор діалогів за методом відновних кіл підходу Nonviolent Communication (ненасильницька комунікація), експерт з підтримки діалогу/медіації проектів ОБСЄ в соціальних конфліктах. Тренер-експерт ПРООН з розвитку соціальної згуртованості.
Працював фасилітатором/модератором-тренером на заходах: ОБСЄ, ПРООН, British Counсil Ukraine, міжнародної громадської організації «Основи Свободи», Українського центру Ненасильницького спілкування і примирення «Простір Гідності», «Української миротворчої школи», некомерційної організації «Інша освіта», «Коло Народної Довіри», благодійної організації «Партнерство кожній дитині», Профспілки працівників освіти і науки України та інших.
Альона Копіна (Харків)
Соціолог, фасилітатор, організатор діалогів. Автор ініціативи «Лабораторія мирних рішень»
Організатор, фасилітатор у міжрегіональному проекті: «Врегулювання конфліктів і зниження поляризації в Україні» у Харкові. Головна увага проекту була зосереджена на організації та проведенні діалогів між ідеологічними опонентами; 2015 рік. Автор, керівник проекту «Культура діалогу. Вирішення конфліктів. Примирення». Фокус проекту: проведення освітніх заходів (лекцій, семінарів, конференцій, круглих столів) для розвитку культури діалогу як методу мирного врегулювання конфліктів. Цільовою групою проекту стали студенти, викладачі вишів, громадські активісти, 2015 рік. Регіональний організатор у міжрегіональному проекті «Експертна платформа для запобігання конфліктів у Харкові та Харківській області». Проект присвячено моніторингу та аналізу соціально-політичної ситуації в місті та в області за участі представників органів влади, правоохоронних структур, громадських активістів, 2016 рік. Керівник проекту «Діалог силових структур і громадськості в Харкові і Харківській області». Цей проект було спрямовано на організацію діалогу між співробітниками правоохоронних органів, громадськими активістами, журналістами. Бере активну участь у проведенні просвітницьких заходів (лекцій, семінарів, конференцій, круглих столів).
Олександр Мітьков (Дніпро)
Тренер, фасилітатор, експерт з підтримки діалогу проектів ОБСЄ в соціальних конфліктах, тренер-експерт ПРООН з розвитку соціальної згуртованості. Громадська організація «Простір Змін», Мережа фасилітаторів діалогів.
Регіональний партнер проекту «Вирішення конфліктів та подолання поляризації в Україні»:
- працював експертом, фасилітатором проекту «Розбудова партнерства для зменшення наслідків конфлікту у Дніпропетровському регіоні»
– був фасилітатором діалогів у Дніпропетровському районі, в контексті реформи децентралізації, як результат створено три об’єднані територіальні громади
Експерт, фасилітатор діалогів проекту Програми розвитку ООН «Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні» та координатор проекту «Співробітництво адміністрацій та громадських організацій в сфері надання соціальних послуг» у Дніпропетровській області.
Олег Овчаренко (Кременчук)
Тренер, фасилітатор, виконавчий директор міжнародної громадської організації «Основи свободи», керівник громадської організації КІПЦ «Європейський клуб».
Тривалий час працював викладачем у вищих навчальних закладах.
Випускник Studium Europy Wschodniej Варшавського університету, програми Управління неприбутковими організаціями Українського Католицького Університету. Тренер з розвитку навичок активного громадянства у Мережі центрів європейської інформації України у 2011-2014 роках. Учасник міжнародних програм розвитку громадянського суспільства, тренінгів примирення, діалогу та ненасильницької комунікації.
Останні роки професійно опікується питаннями неформальної освіти, діалогами порозуміння, популяризацією діалогів за методикою відновних кіл та порозуміння в громадах. Учасник «Платформи підтримки діалогів в Україні», один з засновників Мережі фасилітаторів діалогів в Україні. Працював у програмах «Україна активна: загоєння минулого», Програмі розвитку ООН ”Швидке реагування на соціальні та економічні проблеми внутрішньо переміщених осіб в Україні», на Форумах ОБСЄ «Відновлення через діалог». Тренер програми «Демократична школа», яка реалізується МОН України та Європейським центром ім. Вергеланда (Норвегія).
Світлана Петрова (Харків)
Медіатор, фасилітатор діалогів (Nansen Center for Peace and Dialogue), фасилітатор ToP®, експерт з розвитку спільнот, тренер. Голова Правління громадської організації «Центр права та посередництва», директор компанії Conflicta.Net
Керівник проектів
On-line Діалоги «Україна-Росія»,
«Формування культури діалогу в суспільстві» (GIZ, Germany),
«Досягнення консенсусу в громадах Харківської та Дніпропетровської областей» (уряд Великобританіїї),
«Програма обміну громадських лідерів Харківської області (Україна)-Мінесота (США)»,
Засновник Школи Діалогу та Медіації.
Спеціалізується на проведенні організаційних, комерційних та сімейних медіацій, вирішенні конфліктів за допомогою медіації та фасилітації діалогів.
Автор публікацій, статей та інтерв’ю з питань вирішення конфліктів, медіації, примирення та розвитку спільнот.
Діана Проценко (Київ)
Президент Національної асоціації медіаторів України, медіатор (акредитація CEDR, Велик обританія), правник (приватна практика), старший викладач факультету правничих наук Національного університету «Києво-Могилянська Академія», тренер, експерт проектів ОБСЄ у сфері діалогів. Член міжнародної мережі тренерів з медіації (тренери мережі CEDR), з 2012 р учасником Ініціативи молодих медіаторів (YMI), з 2014 року є одним із засновників Національної асоціації медіаторів України.
Практика застосування медіації в сфері господарських, трудових спорів, суперечок, пов'язаних з інтелектуальною власністю, інформаційними технологіями, медіацією в спільнотах, примирної медіації.
Має досвід викладання переговорних і медіаційних курсів на Факультет правничих наук НаУКМА (2007-2016 рр.). Тренер студентської команди Міжнародного конкурсу з комерційної медіації при Міжнародній торговій палаті в Парижі, Франція (2008, 2009, 2011-2016 рр.). Розробник авторських тренінгів з медіації та переговорів. Ідеолог, медіатор і тренер Групи модерації та посередництва НаУКМА. Як представник НаУКМА брала участь в розробці законопроектів у сфері медіації.
Анжела Старовойтова (Київ, АР Крим)
Фасилітатор діалогів, тренер. Міжнародна громадська організація «Ініціативи Змін», член міжнародної ради, одна з засновниць Мережі фасилітаторів діалогів.
Опікується питаннями неформальної освіти та партисипативних методів, із використанням індивідуального підходу для створення безпечної атмосфери довіри, що сприяє персональним трансформаціям та зміні ставлення. 15 років займається організацією та проведенням семінарів з тем етичного лідерства, критичного мислення, миротворення, особистого та організаційного розвитку. Одна з засновниць та активіст міжнародної НГО «Основи Свободи»/ «Ініціативи змін». Єкспертка із соціальної згуртованості та діалогових практик у співпраці з Програмою розвитку ООН та ОБСЄ в Україні.
Інна Терещенко (Одеса)
Медіатор, фасилітатор, тренер., к.ф.н., керівник Центру лідерства ОНУ, керівник Одеської обласної групи медіації, почесний член Національної асоціації медіаторів України. Куратор напряму «Діалог і медіація» в Східноєвропейської підмережі GPPAC. Співавтор і експерт законопроектів з медіації.
Працювала із міжетнічними, соціальними конфліктами у Придністров'ї, Північному Кавказі, Киргизькій Республіці, Криму, Україні. Досвід проведення фасилітації з 1999 року. Організація діалогів в ситуаціях суспільного конфлікту в Одесі з травня 2014 року. Створення прецедентів в Україні - проведення судової медіації (1997 р.), розробка і впровадження моделі медіації однолітків у середній школі (1999 р.), розробка проекту муніципального центру ювенальної юстиції (2006-2007 рр.), розробка Одеської моделі діалогів (2014 р.).