Від комунальних до незалежних медіа: покрокова інструкція для редакторів

Рада Європи

Доступний постійно

ПРО КУРС

24 грудня 2015 року Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації». Цей закон спрямований «приватизувати» державні та комунальні друковані медіа, яких в Україні нараховується понад 600. До прийняття закону числені українські та міжнародні експерти звертали увагу, що доволі часто зазначені засоби масової комунікації були підконтрольні державним та місцевим органам влади. Це містило певну загрозу для свободи слова. За таких умов реформування друкованих медіа та приведення їх роботи у відповідність до європейських стандартів у галузі свободи слова стало актуальним питанням.

Офіційно процес реформування державних та комунальних медіа розпочався 1 січня 2016 року. Проте, більш ніж за півтора роки роздержавлення менше третини з них повністю пройшли процедуру перереєстрації, і зовсім мало тих, хто напрацював успішний досвід «самостійного плавання».

Що таке бізнес-планування, як управляти кадрами та фінансами, як монетизувати видання, юридичні аспекти комерційної діяльності – про все це у курсі. Курс містить лекційну частину, корисні практичні матеріали у вигляді шаблонів документів, таблиць для планування тощо, а також частину із тестами для самостійного оцінювання точності та повноти розуміння матеріалу, який ви прослухали. Крім того, кожен з учасників зможе поставити питання лекторам курсу – за допомогою обговорення на форумах та персонально, через електронні форми.

Цей курс розрахований на редакторів, членів трудових колективів державних і комунальних медіа, які реформуються, а також на юристів, які надають їм правову допомогу під час роздержавлення. Крім того, він буде цікавим і корисним для всіх медіа, які працюють в Україні і хочуть опанувати нові сучасні знання, розширити свою аудиторію та бути успішними.

Зареєструйтеся вже зараз!

Структура курсу

БЛОК 1. РЕФОРМА ДРУКОВАНИХ КОМУНАЛЬНИХ ТА ДЕРЖАВНИХ МЕДІА: ЗАГАЛЬНІ ПРИНЦИПИ. МЕНЕДЖМЕНТ НОВОСТВОРЕНИХ МЕДІАКОМПАНІЙ (БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ, ФІНАНСИ, ПЕРСОНАЛ)
Лекція 1. Роздержавлення: перші кроки.
Лекція 2. Загальні принципи ведення медіабізнесу.
Лекція 3. Кадри у приватній компанії.
Лекція 4. Управління людьми: де узяти таланти? 
Лекція 5. Фінанси та планування грошових потоків та податків. 

БЛОК 2. МЕДІАКОНТЕНТ: КОНТЕНТ ДЛЯ РІЗНИХ ПЛАТФОРМ, ДИЗАЙН, ВИВЧЕННЯ АУДИТОРІЇ, ПРАВОВІ АСПЕКТИ РОБОТИ З ІНФОРМАЦІЄЮ
Лекція 6. Контент, який охоче купують. Де його узяти на місцевому ринку? 
Лекція 7. Контент та різні платформи: що куди ставити і чому так? 
Лекція 8. Верстка, ілюстрації, дизайн – як зробити газету «смачною»? 
Лекція 9. Що топ-менеджерам газет необхідно знати про сучасний газетний дизайн?

БЛОК 3. КОМЕРЦІЙНІ ПІДРОЗДІЛИ МЕДІАКОМПАНІЙ: РЕКЛАМА, РОЗПОВСЮДЖЕННЯ, ПРОДАЖІ, ЮРИДИЧНІ АСПЕКТИ 
Лекція 10. Продажі реклами.
Лекція 11. Продажі накладу.
Лекція 12. Цифра: як заробити в інтернеті?

БЛОК 4. ЮРИДИЧНІ ПИТАННЯ
Лекція 13. Авторське право та інші правові аспекти роботи з інформацією: друковані та цифрові медіа.
Лекція 14. Основи правового захисту медіа.
Лекція 15. Юридичні аспекти комерційної діяльності.

Курс створено за підтримки проекту «Свобода медіа в Україні», що реалізується в межах спільної програми Ради Європи та Європейського Союзу Партнерство заради належного врядування. Думки та позиції, викладені у рамках цього курсу, є позицією авторів та не обов’язково відображають позицію Ради Європи. Проект «Свобода медіа в Україні» має на меті покращити свободу, незалежність, плюралізм та розмаїття медіа в Україні.

Експерти курсу

Course Staff Image #1

Балицький Вадим

Директор з розвитку і керівник проектів компанії «Корпоративні медіа. Вейсберг і партнери». Медіатренер, консультант з питань редакційного менеджменту, інформаційної моделі видань і газетно-журнального дизайну, консультант програми IREX ProMedia та інших програм підтримки медіа в пострадянських країнах. Створював графічну модель українських газет «День», «Всеукраинские ведомости», «Галицькі контракти», «Газета по-киевски» та інших.

Course Staff Image #1

Бурмагін Олександр

Медіаюрист, медіатренер ГО «Платформа прав людини», експерт Європейської комісії за демократію через право (Венеціанська комісія) Ради Європи, член Незалежної медійної ради, експерт груп «Медіареформа» та «Реформа виборчого законодавства» Реанімаційного пакету реформ. Надає численні консультації журналістам, проводить допублікаційні експертизи, представляє інтереси медіа в судах України та Європейському суді з прав людини. Співавтор дев’яти методичних видань для журналістів. Співавтор посібника «Юридичні аспекти реформування державних і комунальних медіа» (2017).

Course Staff Image #1

Гадзинська Інна

Журналіст, редактор, медіатренер. Працювала заступником головного редактора у щоденній столичній газеті «Газета по-київськи», головним редактором столичної мережі гіперлокальних тижневиків «Газета нашого району», головним редактором у компанії «Корпоративні медіа. Вейсберг і партнери». Як медіатренер має досвід співпраці з ІРРП (Інститутом розвитку регіональної преси), Інтерньюз Нетворк в Україні, Академією Української преси (АУП), Асоціацією Незалежних регіональних видавців України (АНРВУ), FOJO Media Institute (Швеція). Як медіаексперт співпрацює з фондом Східна Європа.

Course Staff Image #1

Добривечір Ганна

Соціолог, незалежний медіаконсультант. Ганна - визнаний експерт у галузі медіадосліджень. На посаді заступника генерального директора міжнародної дослідницької компанії TNS майже 20 років відповідала за створення та розвиток медіадосліджень в Україні, Грузії, Вірменії, Азербайджані та Молдові.

Course Staff Image #1

Опришко Людмила

Адвокат, медіаюрист, медіаексперт і медіатренер ГО «Платформа прав людини». Має понад 25-річний досвід адвокатської роботи, співпрацювала із Бюро з прав людини Спілки адвокатів України, Програмою правового захисту та освіти ЗМІ IREX ProMedia та U-Media, а зврвз бере участь у реалізації проектів Ради Європи та координатора проектів ОБСЄ в Україні та інших організацій. Надає численні консультації журналістам, проводить допублікаційні експертизи, представляє інтереси медіа в судах України та Європейському суді з прав людини. Співавтор посібників «Основи судової журналістики» (2016), «Юридичні аспекти реформування державних і комунальних ЗМІ» (2017).

Course Staff Image #1

Погорелов Олексій

Президент Української Асоціації Медіа Бізнесу, член Правління Всеукраїнської рекламної коаліції, Член Комісії з журналістської етики, співзасновник Національного конкурсу професійної журналістики «Честь Професії», Член Громадської ради при Комітеті ВРУ з питань свободи слова та інформації та Громадської ради при Держкомтелерадіо. Має понад 25 річний досвід управління медіакомпаніями. Надає пряму допомогу редакціям у процесі роздержавлення («Запорізька Правда», «Край Кам’янецький») в межах проекту, який реалізовує Координатор проектів ОБСЄ в Україні.

Course Staff Image #1

Родієвський Борис

Член Асоціації українських медіаконсультантів, працював в проектах підтримки регіональних медіа, Інституту розвитку регіональної преси, Інтерньюзу, Ради Європи, ОБСЄ. Провів десятки тренінгів та консалтингових проектів для медіа як на комерційній основі так і на замовлення громадських організацій України, Білорусі, Казахстану, Грузії. Автор книг «Те, що повинен знати та вміти менеджер відділу реклами ЗМІ», «Відділ продажу, практичні рекомендації керівнику». Засновник РА «Агентство газетної реклами», засновник та керівник ГО «Громадський медіацентр».

ПОШИРЕНІ ПИТАННЯ

Курс безкоштовний?

Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладача!

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання та форум будуть доступні в будь-який час протягом курсу.