Skip to main content

Критичне мислення для освітян


CZ

Про курс

Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах, за останні 10 років стали основою освітніх реформ у провідних країнах Європи. Всесвітній економічний форум у Давосі регулярно складає перелік актуальних навичок, необхідних для успішної кар'єри. За останні роки критичне мислення піднялося в рейтингу цих навичок з 4 місця (навички для 2015 року) до 2 місця (навички, які будуть важливими в 2020 році). Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням.

Запропонований курс дозволить вам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити вашу особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення посилить вашу методологічну підготовку й сприятиме успішності вашої викладацької діяльності. Ви зможете цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробити власні методики навчання, засновані на теорії розвитку критичного мислення. Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні постійно.

Покращимо навчання ваших учнів разом!

Кому курс буде цікавий

  • Вчителям загальноосвітніх навчальних закладів для впровадження партнерських засад навчального процесу замість примусових.
  • Педагогам позашкільних навчально-виховних закладів для забезпечення стійкої пізнавальної мотивації у вихованців.
  • Викладачам закладів післядипломної педагогічної освіти для поширення інноваційних освітніх технологій серед освітян.
  • Викладачам вишів для поєднання високого теоретичного рівня занять із простотою та доступністю викладу.
  • Освітнім тренерам, які хочуть змінити цінності педагогів та забезпечити сутнісні зміни в освітній системі України.
  • Всім охочим долучитись до впровадження новітніх методик в українську освіту.

Теми курсу

Теоретико-практичний блок

  1. Навіщо потрібне критичне мислення вчителям та учням?
  2. Як навчитися розуміти інформацію?
  3. Які властивості має критичне мислення та особистість із прагненням до критичного мислення?
  4. Якими стратегіями та процедурами послуговується критичний мислитель?
  5. Як використовувати у навчальному процесі аналіз, синтез та порівняння?
  6. Коли потрібно застосовувати критичне мислення? Функція критичного мислення та його розгортання.
  7. Як критично оцінювати інформаційні потоки та ставити правильні запитання?
  8. Як опрацьовувати різні джерела?
  9. Генезис критичного мислення. Як забезпечити умови для його розвитку в учнів?
  10. Пізнання не спинити. Навчати має право лише той, хто сам постійно навчається.

У курсі ви навчитеся

  • Встановлювати суттєві ознаки критичного мислення.
  • Відрізняти навчання критичного мислення від його імітації.
  • Визначати сфери, де критичне мислення стане в пригоді.
  • Розпізнавати властивості критичного мислення та особистості із прагненням до критичного мислення
  • Застосовувати стратегії та процедури критичного мислення для розв'язування проблемних задач та самовдосконалення.
  • Розуміти, коли потрібно застосовувати критичне мислення та стадії його розгортання.
  • Створювати належні умови для розвитку критичного мислення учнів.
  • Підвищити власну ефективність та успішність схвалюваних рішень.

Вимоги до слухачів

Цільова аудиторія має достатній рівень підготовки для проходження курсу.

Тривалість курсу

5 тижнів.

ОБСЯГ КУРСУ

30 годин

ФОРМА НАВЧАННЯ

Онлайн-курс, опановується дистанційно

ФОРМА ПІДТВЕРДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Сертифікат про успішне завершення навчання з вказання кількості годин. Автентичність сертифікату можна перевірити за посиланням на ньому. Всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за посиланням.

НАПРЯМ НАВЧАННЯ

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників з питань розвитку критичного мислення, основ розуміння пам'яті, ефективних способів навчання, ефективного планування освітнього процесу.

ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЩО ВДОСКОНАЛЮВАТИМУТЬСЯ/НАБУВАТИМУТЬСЯ

Загальні: знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: професійно-педагогічна, інформаційно-комунікаційна, інноваційно-дослідницька, методична, компетентності з інформальної освіти та професійно-особистісного розвитку, емоційно-етична компетентність.

МЕТА КУРСУ

Допомогти освітянам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити їхню особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень.

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

Назва розділів і тем Кількість годин
Всього у тому числі
Лекції Тестування Самостійна робота
Вступ 1 1 0 0
Тиждень 1. Навіщо потрібне критичне мислення вчителям та учням? Зріла та незріла особистість або «логіка успіху» та «логіка невдачі». Що потрібно для успішної діяльності: IQ, емоційний інтелект, мислення, розум, довіра? Наші цінності та емоційний інтелект або від чого залежить кінцевий пункт подорожі та задоволення у процесі? Емоційно-значущі люди: хто вони і як педагоги стають такими? 5 1 1 3
Тиждень 2. Піраміда логічних рівнів Роберта Ділтса, або ми успішні настільки, наскільки успішно керуємо змінами. Які цінності знаходяться в основі догматичного та критичного мислення, або справа нашого життя – запорука психологічного виживання? Хто такий критичний мислитель, або Гітлер – взірець критично мислячої особистості? Критичне мислення: стратегії та процедури, свобода і необхідність. Базова техніка розвитку критичного мислення. Вчимося розуміти інформацію. Вчимося читати критично. 6 2 1 3
Тиждень 3. «Помилка виживших»: для чого використовують критичне мислення? Як забезпечити розвиток критичного мислення? 7 чинників. Якою має бути успішна школа або яка школа виховує успішних людей? Два типи сприйняття світу вчителем – два способи життя. Ефективний вчитель: який він? У чому секрет гарного викладання? Яку модель навчання обрати: інформативну чи розвивальну? Вчимося ставити запитання. 6 2 1 3
Тиждень 4. Як співвідносяться повсякденне, фахове та критичне мислення? Ким має бути вчитель: виконавцем чи творцем? Вчимося аналізувати, проводити синтез та порівняння. Розвиток вміння обирати інформацію. Елементи навчальної дискусії 5 1 1 3
Тиждень 5. Медіаосвіта: Як на нас впливають медіа. Громадянська освіта або чому права людини мають бути неодмінною цінністю в суспільстві? 8 2 2 4
Всього годин 30 8 6 16

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

Викладачі

Сергій Терно

Сергій Терно

Доктор педагогічних наук, професор кафедри історії України, керівник сектора лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету. Автор понад 140 наукових та науково-методичних праць.

Олена Пометун

Наталія Степанова

Кандидат філософських наук, доцент кафедри професійного розвитку педагогів комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Захистила дисертацію з теми «Довіра як соціокультурний феномен сучасного суспільства». Авторка наукових робіт та методичних праць.

Сергій Горбачов

Сергій Горбачов

Журналіст, редактор, фахівець з видавничої справи; вчитель медіаграмотності та зарубіжної літератури; директор СШ №148 ім. Івана Багряного м. Києва; член Колегії Міністерства освіти і науки. Очолював видавництво навчальної літератури, 6 років керував інформаційною службою, кореспондентською мережею і сайтом «КоммерсантЪ-Украина». Медіатренер, медіааналітик, консультант медіаосвітніх проектів.

Поширені запитання

Скільки коштує курс?

Курс є повністю безкоштовним. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли поглиблено вивчити будь-яку тему, але й доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання та форум курсу будуть доступні в будь-який час.

  1. Classes Start

    Курс доступний постійно
  2. Estimated Effort

    30 годин
Enroll