Медіаграмотність: практичні навички

CZ

Доступний постійно

ПРО ЦЕЙ КУРС

Цей курс – авторська розробка відомого політолога, викладача, автора досліджень гібридної війни Євгена Магди. Курс присвячений медіаграмотності та головним викликам сучасного світу – дезінформації та фейкам.

Мета курсу – надати слухачам зручний інструментарій для вивчення медіаграмотності заради втілення його принципів та засад в українському суспільстві.

У цьому курсі ви дізнаєтесь:

  • Що таке інформація і за якими законами вона розвивається?
  • Якими є наслідки інформатизації?
  • Чи можна регулювати інформаційний потік в сучасному світі?
  • Яким є вплив дезінформації?
  • Як працюють основні методи дезінформування?
  • Чим загрожує дегуманізація?
  • На якій глибині інформаційного океану починають загрожувати фейки?
  • Що сприяє поширенню фейків?
  • Чому вплив фейків є потужним та як навчитися їх розпізнавати?
  • Значення медіаграмотності у сучасному світі.

Крім теоретичної частини, курс містить численні практичні приклади. Його доцільно пройти кожному, хто зацікавлений у критичному сприйнятті інформації в сучасному світі.

ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ

4 тижні, 30 годин.

ФОРМА НАВЧАННЯ

Онлайн-курс, опановується дистанційно.

ФОРМА ПІДТВЕРДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Сертифікат про успішне завершення навчання з вказання кількості годин. Автентичність сертифікату можна перевірити за посиланням на ньому. Усі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитися за посиланням.

НАПРЯМ НАВЧАННЯ

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників із питань медіаграмотності, ефективного планування освітнього процесу, впровадження новітніх технологій у навчанні для подальшого розвитку української освіти.

ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЩО ВДОСКОНАЛЮВАТИМУТЬСЯ ТА НАБУВАТИМУТЬСЯ

Загальні: знання й розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: професійно-педагогічна, інформаційно-комунікаційна, інноваційно- дослідницька, методична, компетентності з інформальної освіти та професійно-особистісного розвитку, мовленнєва, цифрова, емоційно-етична компетентність; андрагогічна компетентність — уміння визначати освітні потреби та запити, враховувати особливості мотивації, процесу навчання, застосовувати технології модерації, фасилітації, супервізії, визначати результати навчання, спонукати до рефлексії; володіти технологіями науково методичного супроводу освітнього процесу в умовах реформ і соціальних трансформацій; здатність оцінювати рівень професійної компетентності.

МЕТА КУРСУ

Надати слухачам зручний інструментарій для вивчення медіаграмотності заради втілення його принципів та засад в українському суспільстві.

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

Назва розділів і тем Кількість годин
Всього у тому числі
Лекції Тестування Самостійна робота
Тиждень 1.
Тема 1. Інформація в сучасному світі, її значення та вплив
Тема 2. Дезінформація. Середовище і явище
8 2 1 5
Тиждень 2.
Тема 3. Що таке фейки?
Тема 4. Медіаграмотність: Навіщо? Як? Коли?
8 2 1 5
Тиждень 3.
Тема 5. Вплив медіа на людину. Погляд психолога
7 1 1 5
Тиждень 4.
Тема 5. Вплив медіа на людину. Погляд психолога. Частина 2
7 1 1 5
Всього годин 30 6 4 20

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

ПРО АВТОРІВ

Євген Магда

Євген Магда

Кандидат політичних наук, доцент Видавничо-поліграфічного інституту Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Автор досліджень «Гібридна війна: вижити та перемогти» (Харків, 2015), «Гібридна агресія Росії: уроки для Європи» (Київ, 2017). Разом з Тетяною Водотикою написав книжку «Ігри відображень: якою Україну бачить світ» (Харків, 2016). У 2017 році у видавництві «Клуб сімейного дозвілля» вийшла книжка «Шостий. Спогади про майбутнє» — дослідження про українських президентів.

Любов Найдьонова

Любов Найдьонова

Доктор психологічних наук. Експерт з питань медіакультури та медіапсихології. Заступник директора з наукової роботи Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України, завідувачка лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти, член-кореспондент НАПН України, член Громадської ради при Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення, науковий керівник всеукраїнського експерименту з масового упровадження медіаосвіти.

ГОСТІ КУРСУ

Роман Бочкала

Роман Бочкала

Заслужений журналіст України, військовий кореспондент, громадський діяч.
Засновник громадської організації «Стоп корупції».
Має Подяку Верховної Ради України «За віддану роботу в зоні проведення АТО». Волонтер «Корпусу миру» США в Україні.

Course Staff Image #1

Олена Чуранова

Фактчекерка в проекті StopFake.org, медіаекспертка Інституту масової інформації, докторантка PhD програми з масових комунікацій Національного Університету «Києво-Могилянська Академія». Закінчила «Могилянську школу журналістики», факультет журналістики Запорізького національного університету.
Працювала кореспондентом в українській службі «Голосу Америки», координатором програм в Amnesty International Ukraine.

Юрій Голик

Юрій Голик

Радник голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
Популярний блогер.
Має майже 20 років досвіду управління великими прибутковими медіа.

Олена Голуб

Олена Голуб

Авторка серії методологій контент-аналізу медіа, включно з аналізом на дотримання професійних журналістських стандартів, гендерного балансу, контенту регіональних новин, моніторингу «джинси» та багатьох інших.
Понад 10 років працює у сфері аналітики медіа.
Здійснювала медіа-експертизу для проектів за підтримки ОБСЄ, ООН, Інтерньюз Нетворк, USAID, Матра, Репортерів без кордонів, Фрідом Хаус, Посольства Чехії.
Співавторка посібників ІМІ «Журналіст та (не) безпека», «Як писати про місцеву владу» та аналітичних видань ІМІ «Дослідження медіа-ситуації в південних та східних областях України», «З чого складаються місцеві новини Півдня і Сходу України». Авторка посібника для журналістів «Медіакомпас».

Кирило Бескоровайний

Кирило Бескоровайний

Головний редактор науково-популярного журналу «Куншт».
Разом із командою видав 9 журналів обсягом 100 сторінок, двічі організовував науково-популярні програми на фестивалі Docudays.UA, в 2018 році створив власну програму про науку на Книжковому арсеналі.

Марина Дорош

Марина Дорош

Журналістка та медіатренерка, авторка понад 200 статей на тему медіаграмотності та нових медіа, співзасновниця ГО «Український інститут медіа та комунікації».
У 2014-2018 рр. – головна редакторка сайту MediaSapiens (ГО «Детектор медіа»).
Редакторка онлайн-підручника з медіаграмотності для підлітків «МедіаДрайвер».
Членкиня Media Education Lab Герінгтонської школи комунікації і медіа Університету Род-Айленд, учасниця Digital Communication Network Fall 2018.

Альона Романюк

Альона Романюк

Журналістка, медіа-експертка, тренерка, редакторка інформаційної кампанії Інституту розвитку регіональної преси «По той бік новин».

Спростовує міфи, фейки та маніпуляції. Понад 10 років працює у сфері журналістики, PR та адвокації, з них 2 роки – в антикризових комунікаціях у медичній та політичній сферах. Організувала понад 100 заходів для журналістів (прес-конференції, прес-ланчі, зустрічі, прес-тури).

Борис Васильєв

Борис Васильєв

Головний редактор інформаційного мовлення 11 каналу (Дніпропетровська область). Автор та ведучій програми «Васильевский остров».

Course Staff Image #1

Дмитро Плахта

Журналіст, блогер, громадський активіст, аспірант факультету журналістики ЛНУ імені Івана Франка.
Має досвід роботи у всіх видах медіа.
Тісно співпрацює з газетою «День», для якої готує аналітичні матеріали на суспільно-політичну тематику. Там же веде авторську колонку, в якій порушує різні аспекти питання розбудови громадянського суспільства в Україні.
У своїй науковій роботі досліджує політтехнології через призму медіа, вивчаючи в цьому контексті зокрема питання медіаграмотності.

Поширені питання

Курс безкоштовний?

Курс повністю безкоштовний. Викладачі можуть рекомендувати навчальну літературу, щоб ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що вам знадобиться – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.