Успішне вчителювання – прості рецепти на щодень

Європейський центр ім. Вергеланда

Доступний постійно

ПРО КУРС

Цей курс ― третій із циклу чотирьох курсів «30 кроків до нової української школи: навчаємо громадянина». Перед його проходженням пропонуємо опрацювати курс «Стартуємо до успішної школи» або прочитати перші два розділи посібника «30 кроків до нової української школи: навчаємо громадянина». Курс ― безкоштовний! За успішне навчання на курсі видається сертифікат, який відповідає вимогам для підвищення кваліфікації на 30 годин.

Онлайн-курс дає поради практикам від практиків, щоденно задіяних у роботу школи. Він на “живих” прикладах демонструє, як зацікавити навчанням сучасних дітей. Курс допоможе учителям зорієнтуватися й виробити власний стиль, спираючись на ідеї колег, а також забезпечить професійний розвиток і впевненість у власних силах. Також курс пропонує знайомство з кращими практиками і надає учасникам та учасницям поради до дії для використання в їхньому унікальному освітньому середовищі. З 2016 року елементи курсу апробовано у 300 школах України.

Курс допоможе вам:

  • отримати поради для проведення цікавих уроків та застосування сучасних методів оцінювання 
  • втілити ефективні та сучасні методи для виконання нових вимог з розвитку ключових громадянських та соціальних компетентностей
  • професійно вдосконалитись й підвищити кваліфікацію
  • надихнутися ідеями та порадами від колег з України та Європи

Інтерактивні сюжети курсу підкажуть, як:

  • перетворити батьків на ваших союзників;
  • просто використовувати інтерактивні методи та проєктний підхід на уроках;
  • бути готовим до будь-якої перевірки чи аудиту

МЕТА КУРСУ

Підготувати педагогів до реалізації положень концепції “Нової української школи” на рівні середньої освіти, зокрема, до компетентнісного навчання й розвитку ключових громадянських і соціальних компетентностей на всіх предметах та під час позакласної роботи.

НАПРЯМ НАВЧАННЯ

  • Розуміння й практичне втілення основних механізмів розбудови демократичного освітнього середовища, яке базується на правах людини.
  • Реалізація сучасних практик компетентнісного навчання учнів (наскрізний розвиток громадянських і соціальних компетентностей).
  • Розвиток складових професійної компетентності педагогічного колективу, спрямованих на створення якісного освітнього середовища, яке базується на принципах демократії, участі, залученості та культурі прав людини, а також втілює у життя загальношкільний підхід.

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ

Курс створений для вчителів та вчительок закладів загальної середньої освіти. Він також може зацікавити батьків, які хочуть розуміти, що відбувається у сучасній школі, та всіх, хто дбає про розбудову ефективної шкільної спільноти.

ЧОГО ВИ НАВЧИТЕСЯ?

Ви зрозумієте законодавчі вимоги до формування громадянських і соціальних компетентностей учнів. На основі запропонованих у курсі створите свій набір методів формування цих компетентностей як на уроках, так і під час позакласної діяльності.

Після проходження курсу ви будете знати, як цікаво провести урок та які методи формувального оцінювання застосувати в тій чи іншій навчальній ситуації. Завдяки інтерактивним сюжетам ви навчитеся впевнено співпрацювати зі школярами, перетворювати батьків учнів на своїх союзників, використовувати на уроках інтерактивні методи та проєктний підхід.

Також ви заплануєте своє подальше професійне зростання у сфері формування громадянських і соціальних компетентностей учнів, обравши серед запропонованих українськими та європейськими колегами ідей саме ті, які найкраще відповідають вашим потребам. А також будете готові до будь-якої перевірки чи аудиту.

ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЯКІ ВИ НАБУДЕТЕ ЧИ ВДОСКОНАЛИТЕ

Загальні: громадянська, соціальна, лідерська та підприємницька. 

Фахові: предметно-методична компетентність, компетентність педагогічного партнерства, проєктувальна, прогностична, організаційна та оцінювально-аналітична компетентності, інноваційна і рефлексивна компетентності, а також здатність до навчання впродовж життя. 

ОБСЯГ КУРСУ

30 годин (1 кредит ЄКТС). Ви самі обираєте час і темп навчання!

ФОРМА НАВЧАННЯ

Онлайн-курс, опановується дистанційно і самостійно.

ФОРМА ПІДТВЕРДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

За опрацювання кожної з тем курсу і виконання завдань користувачі здобувають цифрові відзнаки з описом навчальних результатів. Зібравши 18 відзнак, користувач отримує сертифікат про успішне завершення навчання, який підтверджує 30 годин підвищення кваліфікації. Автентичність сертифікату можна перевірити за посиланням на ньому. Всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за посиланням.

ТЕМАТИЧНИЙ РОЗПОДІЛ

Модуль 1. Компетентнісний підхід. Громадянські компетентності на різних предметах та у позакласній роботі.
Модуль 2. Розвиток громадянських компетентностей класними керівниками.
Модуль 3. Професійний розвиток вчителів.

ПРОГРАМА КУРСУ

Модуль/тема

Час на опрацювання матеріалів та виконання завдань, год

Завдання, к-сть

Вступ до курсу

 

 

Модуль 1. Компетентнісний підхід. Громадянські компетентності на різних предметах та у позакласній роботі.

  1. Розвивайте громадянські компетентності на своєму предметі.
  2. Навчайте на основі досвіду.
  3. Використовуйте інтерактивні методи навчання.
  4. Використовуйте формувальне оцінювання.
  5. Застосовуйте проєктний підхід у навчанні.

 

14

11

Модуль 2. Розвиток громадянських компетентностей класними керівниками.

  1. Домовляйтеся про правила класу разом з учнями.
  2. Як класному керівнику згуртувати клас та батьків?

8

3

Модуль 3. Професійний розвиток вчителів.

  1. Дбайте про свій професійний розвиток.
  2. Черпайте ідеї від колег з України та Європи.

8

4

Всього

30

18

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

КУРС РЕКОМЕНДУЮТЬ

ПРО АВТОРІВ КУРСУ

Ольга Боярчук

Ольга Боярчук

Завідувачка відділу виховної роботи та позашкільної освіти, старша викладачка в Комунальному вищому навчальному закладі Київської обласної ради «Академія неперервної освіти». Ольга займається підготовкою заступників директорів шкіл з виховної роботи, педагогів-організаторів і класних керівників; впроваджує освітні інноваційні проєкти і програми. «Я працювала над курсом із надією запропонувати актуальні, цікаві та мотивуючі матеріали для змін у собі, закладах освіти та суспільстві загалом. Також цей курс потрібний для професійного та особистісного розвитку, для підвищення кваліфікації з викладання громадянської освіти».

Наталія Герасим

Наталя Герасим

Учителька суспільних дисциплін, завідувачка методичного центру закладів освіти міста Чернівці. Наталія займається громадянською освітою, історією рідного краю і Голокосту, а також працює в програмі «Демократична школа». «Я взялась працювати над курсом, бо не хочу чекати, що хтось змінить ситуацію в освіті для мене, моїх колег та учнів. Ми можемо змінювати її самі».

Альона Глазкова

Альона Глазкова

Менеджерка проєктів у громадській організації «Кременчуцький інформаційно-просвітницький центр «Європейський клуб». Альона досліджує міжнародні можливості для молоді (волонтерство, обміни, тренінги) та допомагає ними скористатися, а також проводить тренінги з проєктного менеджменту та захисту прав людини. «Я працюю в Програмі «Демократична школа», бо маю власний травматичний досвід навчання в школі. Я вірю, що права людини можуть починатися в школі і що Програма може значно зменшити кількість дітей, травмованих школою. Через роботу над курсом я хочу поділитися з вами своєю натхненною вірою».

Юлія Єлфімова

Юлія Єлфімова

Менеджерка проєктів, тренерка та фасилітаторка в громадській організації «Центр європейських ініціатив», тренерка молодіжного департаменту Ради Європи. Юля реалізує проєкти, спрямовані на розвиток молоді та громад, займається міжнародними проектами «Еразмус +», є членкинею правління міжнародної мережі «Молоді посли миру» та працює в програмі «Демократична школа». «Я працювала над курсом, бо вірю в можливість будувати демократичне суспільство, починаючи ще зі школи. Я вірю у права людини як основу відносин у суспільстві, а також у важливість діалогу та співпраці».

Наталія Кідалова

Наталія Кідалова

Учителька англійської мови, української мови і літератури в Мелітопольській спеціалізованій школі №23, переможиця премії Global Teacher's Prize Ukraine 2019, працює в Програмі «Демократична школа». «Я вірю в теорію великої мети і мистецтво маленьких кроків. Програма ставить серйозну мету, а також дає вибір шляхів і практичних інструментів для її покрокового досягнення. Я долучилася до розробки курсу, бо філософія і цінності програми «Демократична школа» співпадають з моїми життєвими цінностями. А робити те, у що віриш, ― це задоволення!»

Світлана Королюк

Світлана Королюк

Завідувачка кафедри менеджменту освіти Полтавського ОІППО ім. М.В. Остроградського, тренерка програми «Демократична школа». «Я вірю, що ми самі можемо змінити багато. Головне ― прагнути і діяти. Програма «Демократична школа» допомагає школам подивитися на себе зі сторони, а також разом рухатися до поставленої мети, покращуючи шкільне середовище і не чекаючи вказівок «згори».

Людмила Микитюк

Людмила Микитюк

Методистка відділу виховної роботи та позашкільної освіти, викладачка Київського обласного інституту післядипломної освіти, тренерка програми «Демократична школа». Людмила займається підвищенням професійного розвитку керівників шкіл/керівників закладів освіти і вчителів з питань організації освітнього процесу в школі, реалізацією інноваційних програм і проєктів у Київській області. «Працюючи над курсом, я розуміла, що знаходжусь серед однодумців, навчаюсь і навчаю інших, маю можливість бачити шкільний процес із середини та сприяти позитивним змінам в освіті».

Тетяна Мелещенко

Тетяна Мелещенко

Декан історичного факультету Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Тетяна займається підготовкою майбутніх учителів у сфері громадянської освіти. «Я працюю у Програмі «Демократична школа», бо вона є якісною, ціннісною, сучасною, надихаючою і розвиваючою. Програма відкриває нові аспекти, підходи та горизонти в рамках громадянської освіти, спонукає до самовдосконалення, розвиває тренерські компетентності та змінює світогляд. Робота над курсом дала можливість долучитися до розробки потужних практичних матеріалів для школи, що сприяють формуванню відповідальних громадян і розвитку демократії».

Course Staff Image #1

Світлана Овчаренко

Громадська активістка, організаторка просвітницьких заходів, тренерка Програми «Демократична школа». «Я за те, щоб шкільні роки запам’ятовувалися не шикуваннями на лінійки та хвилюванням за погані оцінки чи невиконану «домашку», а можливостями розвиватися, співпрацювати та удосконалюватися. Щоб школа не «готувала до життя» і не ставала «школою виживання», а створювала умови для розвитку активності й компетентності всіх причетних».

Ірина Сабор

Ірина Сабор

Керівниця програми «Демократична школа», експертка з питань освіти, старша радниця Європейського центру ім. Вергеланда (Осло). «Європейський центр ім. Вергеланда розвиває освіту для демократичного громадянства і освіту з прав людини в багатьох країнах Європи вже понад 10 років. У цьому курсі ми спробували викласти найкращий досвід освітян України та інших країн Європи з демократизації шкільного середовища і розвитку громадянських компетентностей. Ми знаємо, що запропоноване в курсі є можливим для впровадження, адже використовували виключно досвід колег-вчителів».

Оксана Салівончик

Оксана Салівончик

Координаторка молодіжних проєктів у громадських організаціях «Центр «Чайка» (м. Рівне) та «Віадук» (смт. Клевань), тренерка програми «Демократична школа». «Я працюю в сфері неформальної освіти і долучилась до розробки курсу, бо відчуваю себе частинкою позитивних змін в освіті. Я люблю працювати з дітьми та вважаю, що Програма відкриває двері перед школою для впровадження демократичних змін».

Course Staff Image #1

Мирослава Товкало

Керівниця освітніх програм мережі приватних шкіл КМДШ. «Цей курс, мабуть, один із найбільш якісних практичних порадників щодо впровадження демократичних змін у школі. Навряд чи він змінить світ, однак я вірю, що ідеї курсу можуть стати рятівним колом для тих небайдужих учителів, які методом спроб і помилок шукають відповіді на низку глобальних питань. Як зробити школу кращою? Як не імітувати демократію? Як сформувати компетентності учнів? Як і сама Програма «Демократична школа», цей курс надихає до змін у дуже конкретний спосіб, на прикладах інших шкіл, через практичні поради колег щодо впровадження інтерактивних методів, формувального оцінювання, ефективного управління, організації учнівського самоврядування, співпраці з батьками та громадою. Скажу без перебільшення, що це випробувано і спрацьовує. Спробуйте і ви!»

Тетяна Філіпенко

Тетяна Філіпенко

Учителька історії та правознавства Курахівської гімназії «Престиж», керівниця управління освіти Курахівської міської ради, тренерка освітніх програм, авторка підручників з правознавства, членкиня виконкому Курахівської міської ради. «Програма «Демократична школа» відповідає моєму баченню демократичних змін у сучасній українській школі. Це можливість долучитися до активної розбудови освітнього процесу та громадського врядування не тільки на рівні своєї школи та місцевої громади, але й на регіональному та всеукраїнському рівнях. Я працювала над курсом і ділилася своїм досвідом з колегами із впевненістю, що він принесе нові можливості».

Олександр Фомічов

Олександр Фомічов

Тренер із неформальної освіти громадської організації «Ліга Толерантності», дитячий та молодіжний працівник, правозахисник, координатор міжнародної кампанії «Грай за Права Людини!». «Я взявся розробляти цей курс, бо моєму синові скоро йти до школи, а для належних змін в освіті залишилось не так багато часу».

Христина Чушак

Христина Чушак

Координаторка програми «Демократична школа» в Україні, доцентка кафедри освітньої політики Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». «У курсі ми передаємо накопичений нами за п’ять років досвід позитивних змін у різних школах ― великих і малих, з Києва і невеличких сіл, супер-гімназій і звичайних ЗОШ. Суспільство потребує оновленої школи, а команда, яка стоїть за Новою українською школою, створила можливості навчати і будувати стосунки в закладах освіти інакше, згідно з вимогами часу й бажанням дітей та їхніх батьків. Ці зміни мають стати частинкою життя кожної школи, кожної вчительки чи вчителя, кожної директорки і директора. Щоб вам не було страшно, ми будемо поруч із вами з порадами, натхненними прикладами і простими кроками до кращої школи!»

Андрій Донець

Андрій Донець

Координатор напряму онлайн-навчання Програми «Демократична школа», менеджер з організаційного розвитку в громадській організації «ІСАР «Єднання», тренер молодіжного департаменту Ради Європи. «Вірю і знаю, що навчатися можна завжди і будь-де. Тому завзято працював над цим дистанційним курсом. Сподіваюся, що знання, отримані в онлайн-форматі, будуть застосовані в школі. У курсі хотілося передати досвід закладів освіти, які брали і беруть участь у Програмі «Демократична школа». Інколи здавалося, що демократичні зміни важко розпочати, і ще важче повністю втілити. Проте вчителі вже більш ніж 300 шкіл змогли це зробити. І ви обов'язково зможете!»

Поширені запитання

Курс безкоштовний?

Так! Ви можете навчатися й отримати сертифікат абсолютно безкоштовно.

Як я зможу отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Успішно виконайте 18 завдань курсу. Сертифікат буде згенерований автоматично. Додаток до нього міститиме 18 цифрових відзнак з описом здобутих навчальних результатів.

Що буде, якщо я не зможу виконати всі завдання?

Усі завдання курсу базуються на викладених у ньому матеріалах, варто лише уважно їх опрацювати. Оскільки для нас важливо, щоб ви працювали з тематикою курсу, а не стресували з приводу завдань, у вас буде необмежена кількість спроб на їх виконання.

В який час будуть проходити заняття?

Матеріали та завдання курсу доступні в будь-який час. Навчайтеся, коли вам зручно!

Курс розроблений у рамках Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа», яку реалізовує Європейський центр ім. Вергеланда та Міністерство освіти і науки України за підтримки Міністерства закордонних справ Норвегії. Імплементаційні партнери Програми ― Центр освітніх ініціатив (Львів) та ІСАР «Єднання» (Київ).

.