Перейти до головного змісту

Впровадження інновацій в школах

Про курс

Кожен чудовий вчитель та кожен чудовий навчальний заклад постійно працює над покращенням умов для навчання. Ми сподіваємось, що наші учні будуть навчатись протягом життя, тож і ми як вчителі маємо постійно вчитись та самовдосконалюватись. Цей курс Массачусетського технологічного інституту створено для освітніх лідерів (від вчителів до директорів шкіл), які хочуть впроваджувати інновації у своїх навчальних закладах.

В рамках цього курсу ви пройдете крізь навчання, експериментування та самоаналіз, які допоможуть вам набути впевненості і навичок, необхідних щоб очолити вдосконалення освітнього процесу у вашому навчальному закладі. За допомогою практичних вправ ви разом із колегами створите спільне бачення якісно нового рівня роботи вашої організації, зробите перші кроки для реалізації цього бачення і навчитеся вимірювати прогрес на вашому шляху. Особливу увагу буде приділено розвитку потенціалу школи із акцентом на співпрацю та побудову партнерських відносин із зацікавленими людьми на всіх рівнях. Цей курс засновано на досвіді роботи Джастіна Рейча (Teaching Systems Lab, Массачусетський технологічний інститут) та Пітера Сенджа (Школа управління Слоуна, Массачусетський технологічний інститут).

Наприкінці цього курсу ви розпочнете впровадження ініціативи з покращення навчального процесу у вашому навчальному закладі та навчитесь краще розуміти себе як лідера та агента змін. Ви познайомитесь та налагодите зв’язки із колегами-освітянами, які також займаються цією важливою роботою.

Цей курс створений за фінансової підтримки Microsoft в рамках програми Microsoft K-12 Education Leadership, заснованої для того, щоб надати можливості для розвитку шкільним лідерам в усьому світі. Оригінал курсу доступний на платформі edX.

ЧОМУ ВИ НАВЧИТЕСЯ?

Слухачі дізнаються:

  • Як об’єднати людей навколо спільної ідеї?
  • Як сформувати і вдосконалити бачення змін?
  • Як розпочати впровадження нової освітньої ініціативи?
  • Як працювати разом крізь виклики та перемоги?
  • Як вимірювати результати та змінювати стратегію досягнення змін за потреби?

Структура курсу

Тема 1. Впровадження інновацій у навчальному закладі: основні принципи і проблеми навчальної практики.

Тема 2. Об’єднання людей навколо спільної ідеї: розуміння ваших сильних сторін і контексту ситуації.

Тема 3. Бачення змін та початок роботи: вивчення інноваційний навчальних моделей, створення власного бачення змін та визначення перших конкретних кроків.

Тема 4. Спільна робота крізь поразки та перемоги: виклики колективної роботи.

Тема 5. Оцінювання результатів та внесення змін в стратегію: способи вимірювання результатів, докази ефективності та внесення необхідних змін в стратегію.

Тема 6. Сталі інновації у навчальних закладах: публічна презентація вашої роботи і її поширення на інші навчальні заклади.

Обсяг курсу

60 годин

Форма навчання

Онлайн-курс, опановується дистанційно

Форма підтвердження результатів навчання

Сертифікат про успішне завершення навчання з вказання кількості годин. Автентичність сертифікату можна перевірити за посиланням на ньому. Всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за посиланням.

Напрям навчання

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників з питань ефективного планування освітнього процесу, впровадження новітніх технологій, створення та підтримка інновацій у навчанні для подальшого розвитку української освіти.

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться

Загальні: знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти; особливостей процесів викладання і навчання школярів; основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання; способів реалізації інтеграційного підходу в навчанні здобувачів освіти; критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: розвинені вміння організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проєктування, оцінювання тощо); конструювати та реалізувати сучасні програми навчання школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій; діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, громадянина, інноватора; керувати проєктною діяльністю школярів; проєктувати власну програму професійно-особистісного зростання.

Мета курсу

Допомогти освітянам розпочати та впроваджувати у власному навчальному закладі інноваційні зміни за підтримки команди однодумців, заснувавшись на практиці фахівців Массачусетського технологічного інституту та американських шкільних освітян.

Навчальна програма

Назва розділів і тем Кількість годин
Всього у тому числі
Лекції Тестування Самостійна робота
Тема 0: Вітаємо 3 2 0 1
Тема 1: Впровадження інновацій у школі 8 2 1 5
Тема 2: Об'єднання людей навколо ідей, що їм небайдужі 8 2 1 5
Тема 3a: Бачення змін Тема 3b: Початок роботи 8 2 1 5
Тема 3b: Початок роботи 5 1 1 3
Тема 4: Спільна робота з успіхами й невдачам 5 1 1 3
Тема 5: Оцінювання результатів та внесення змін до стратегії 10 2 1 7
Тема 6: Сталі інновації у школах 8 2 1 5
Фінальне завдання та висновки 5 0 0 5
Всього годин 60 14 7 39

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

ПОДЯКИ

Дякуємо Яні Ратман та Nova Ukraine за безцінну допомогу у запуску цього курсу українською мовою.

ВИКЛАДАЧІ

Джастін Рейч

Джастін Рейч

Викладач кафедри порівняльних досліджень медіа Массачусетського технологічного інституту, інструктор програми підготовки педагогів Шеллера та директор лабораторії MIT Teaching Systems. Співзасновник професійного навчального консалтингу EdTechTeacher, що допомагає вчителям у впровадженні технологій в навчальний процес. Раніше керував дослідженнями технологій онлайн-навчання в HarvardX та викладав у Гарварді. Автор численних публікацій про освіту у таких престижних виданнях як «Science», «The New Yorker», «The Atlantic», «Educational Researcher», «Washington Post», «Inside Higher Ed» тощо.

Пітер Сендж

Пітер Сендж

Провідний викладач лідерства та сталого розвитку в Школі управління Слоуна Массачусетського технологічного інституту. Вивчає децентралізацію лідерства в організаціях і як вона сприяє підвищенню здатності працівників продуктивно працювати над досягнення спільних цілей. Автор популярної книги «The Fifth Discipline: The Art and Practice of The Learning Organization» (1990), в якій запропоновано теорію навчальних закладів, що навчаються, та кількох інших відомих доробків.

Переклад: Марьяна Черних, Марина Барінова, Ольга Кисіль, Іванна Мельник, Радміла Сегол.
Редактор перекладу: Радміла Сегол.
Озвучено українською мовою студією Golden Voice на замовлення Prometheus.
Текст читали Михайло Карпань, Анатолій Зіновенко та Ірина Побідаш.
Звукорежисер: Михайло Карпань.

Поширені питання

Курс безкоштовний?

Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все, що Вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Якою мовою проходить навчання?

Курс повністю перекладено і дубльовано українською мовою.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення із вказаною кількістю годин навчання.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.

  1. Старт

  2. Час

    60 годин
Внести до списку