Практична соціологія для професіоналів медіа

Prometheus

Доступний постійно

Про курс

Цей курс створений для фахівців медіа компаній: журналістів, редакторів, дослідників. Його розробили дві фахові асоціації – «Українська Асоціація Маркетингу» та «Українська Асоціація Медіа Бізнесу». Мета курсу - навчити базовим інструментам вивчення аудиторії та покращити якість медіа контенту, зокрема в локальних ЗМІ. Кінцевою метою є забезпечення громадськості об’єктивною інформацією та зменшення кількості випадків маніпулювання громадською думкою.

Лекції та практичні завдання курсу допоможуть налагодити ефективну взаємодію з фаховими соціологами, навчать професійно аналізувати результати соціологічних досліджень та проводити власні міні дослідження. Ми не ставили завдання зробити журналістів фахівцями з соціології. Натомість професійні експерти та лектори доклали зусиль, щоб надати вам необхідний мінімум знань та вмінь, які застережуть від серйозних помилок та, як наслідок, убезпечать аудиторію від маніпуляцій.

Курс складається з трьох блоків.

  • Блок 1. – Що треба знати, щоб самостійно провести (соціальне) міні-дослідження.
  • Блок 2. – Як працювати з даними соціологічних досліджень?
  • Блок 3. – Яких помилок уникати при роботі з аудиторією. Як створювати контент, що користується попитом, і не потрапляти в пастку маніпуляцій.

Курс динамічний, інноваційний та цікавий. Його тривалість не перевищує 30 годин. Ми записали для вас відео лекції, підготували тести для перевірки знань, створили можливості для обговорень та дискусій.

Зареєструйтеся вже зараз – навчання починаємо у жовтні 2020!

Проєкт здійснено за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.Погляди експертів та учасників заходу не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

СПІКЕРИ КУРСУ

Course Staff Image #1

Ірина Лилик

Президентка ГО «Українська Асоціація Маркетингу», кандидат економічних наук, доцент. Голова Кваліфікаційного комітету Української Асоціації Маркетингу. Ініціювала розробку та прийняття Стандартів якості маркетингових досліджень – СОУ 91.12.0-21708654-001-2002. Була обрана Національним представником ESOMAR в Україні та представляла цю організацію з 2005 по 2016 рік. В 2011 році ініціювала розробку та прийняття Стандартів недискримінаційної реклами за ознакою статі - СОУ 21708654 -002-2011. Є головою Індустріального Ґендерного Комітету з Реклами. Головний редактор журналу «Маркетинг в Україні». Опублікувала понад 100 статей, є співавтором трьох підручників з маркетингу та автором монографії «Маркетинг в українській економіці» та «Интуитивный маркетинг потребителя».

Course Staff Image #2

Олексій Погорелов

Президент «Української Асоціації Медіа Бізнесу», www.facebook.com/oleksii.p. Фізик-оптик за освітою, я з 1993 року працюю в незалежних медіа. Моїм першим журналістським досвідом була робота у одній з перших незалежних ділових газет України – «Фінансова Україна», де я рухався від перекладача відділу «Компанії та ринки» до редактора відділу «Фондовий ринок». З 1998 року працюю переважно як топ-менеджер та головний редактор. Навчався та проходив стажування з журналістики та громадської діяльності у Відні (за програмою Світового банку), в Чікаго, Вашингтоні та Місісіпі (за декількома програмами USAID). Менеджменту компаній та медіа навчався у кращих та найсильніших колег та Гуру менеджменту – тут, в Україні: в роботі, на майстер-класах та на спеціалізованих тренінгах. З 2015 року багато часу приділяю розвитку місцевих медіа в Україні як незалежних, сучасних, економічно стійких.

Course Staff Image #1

Геннадій Коржов

Кандидат соціологічних наук, доцент, кафедра соціології КПІ ім. І. Сікорського. Має 20 років досвіду викладання та проведення наукових досліджень. Навчався та проходив стажування в провідних соціологічних центрах Великої Британії (Оксфорд), США (Йельський університет), Німеччини, Польщі, Чехії. Сфера наукових інтересів: трансформації в країнах Східної Європи, соціальні ідентичності, ціннісні орієнтації, економічна соціологія, соціальна нерівність та стратифікація, міграційні процеси.

Course Staff Image #1

Андрій Федорченко

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри маркетингу ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Голова науково-методичної комісії сектору вищої освіти МОН України із розробки освітніх стандартів підготовки фахівців спеціальності 075 «Маркетинг». Автор понад 100 наукових і науково-методичних робіт з маркетингу і маркетингових досліджень. Має досвід практичної роботи у сфері маркетингових досліджень, співпрацював у якості бізнес-тренера з ГО «Українська Асоуціація Маркетингу».

Course Staff Image #1

Максим Єнін

Кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології, факультету соціології і права, національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», гарант бакалаврської програми з соціології «Врегулювання конфліктів та медіація», член Соціологічної асоціації України (САУ). Спеціальна відзнака на конкурсі Соціологічної асоціації України та Соціологічного центру імені Н. В. Паніної «Кращий молодий соціолог 2017 року». Стажувався в Єнському університеті імені Фрідріха Шиллера в Німеччині (2019).

Course Staff Image #1

Світлана Винославська

Генеральна директорка Kantar Україна. Соціолог, член Української асоціації маркетингу. Закінчила Київський національний університет ім. Т.Шевченка за спеціальністю «Практична соціологія» та Аспірантуру в Інституті соціології НАН України. Експертка в таких сферах: Бренд & Комунікація, Інновації & Розвиток продукту, Сегментація, Клієнтський Досвід, а також в соціально-політичному секторі. 26 років досвіду координації комплексних досліджень та створення інсайтів, які допомагають зростати бізнесу національних та глобальних компаній.

Course Staff Image #1

Сергій Солнцев

Доктор фізико-математичних наук, професор з маркетингу, завідувач кафедри промислового маркетингу КПІ ім. Ігоря Сікорського, керуючий партнер декількох компаній. Фахівець з питань аналізу даних, маркетингових досліджень та бізнес-аналітики. Автор понад 200 наукових та методичних публікацій, серед яких: підручники, навчальні посібники та монографії з маркетингу, теорії випадкових процесів та статистики. Приймав участь у Європейській сьомій Рамковій програмі «Frida» та найбільшій Рамковій програмі Європейського Союзу з фінансування науки та інновацій «Горизонт 2020».

Course Staff Image #1

Наталя Харченко

Виконавчий директор Київського міжнародного інституту соціології (КМІС), кандидат соціологічних наук, викладач курсів лекцій з методів збору соціологічної інформації, підготовці інтерв'юерів і фокус групах у НаУКМА. Співавтор підручників з методів збору та аналізу даних, автор десятків наукових статей та аналітичних звітів. Наталя має більш ніж 25 років досвіду проведення складних кількісних та якісних науково-дослідних проектів. Її викладацькі та дослідницькі інтереси полягають у галузі методології опитування, аналізу бідності, виборчих досліджень, гендерних відмінностей, дослідження питань, пов'язаних із ВІД.

Course Staff Image #1

Володимир Паніотто

Відомий український соціолог, професор Національного Університету "Києво -Могилянська Академія", генеральний директор Київського міжнародного інституту соціології. Він є віце-президентом Української Асоціації Маркетингу, членом Правління Соціологічної асоціації України. В. І. Паніотто є членом редколегій низки журналів: «Соціологія: теорія, методи, маркетинг», «Маркетингові дослідження в Україні», «Статистика України» та інші. Володимир Паніотто є автором 11 книг та більше 200 наукових статей та розділів у книгах. Він відомий як експерт з питань методології соціологічних досліджень. Інші теми публікацій — дослідження бідності; престиж професій; аналіз соціометричних даних; екзит-пол; ксенофобія.

Course Staff Image #1

Анна Шахдінарян

Директорка по роботі з ключовими клієнтами Kantar Україна. Закінчила КНЕУ імені В. Гетьмана за спеціальністю «Маркетинг». Понад 13 років працює у дослідженнях та допомагає національним та глобальним компаніям розуміти людей та знаходити інсайти для зростання їхнього бізнесу. Доповідачка на найбільших діджитал конференціях України: iForum-2018, iForum-2019, UA Digitals-2019, закритих конференціях Google та ін. Членкиня журі престижної премії Effie Awards Ukraine – 2019. Анна є експерткою у сферах: Media, Digital, Brand&Communication, Technology enabled research, IT, Telecom, FMCG, Finance, Automotive, Retail.

Course Staff Image #1

Тетяна Костюченко

Експертка з досліджень у компанії Info Sapiens. Має досвід проведення соціальних досліджень із 2008 року. У 2010-2013 рр. співпрацювала з різними громадськими організаціями як запрошена експертка з досліджень. У 2014-2018 рр. працювала старшою дослідницею Відділу соціальних і політичних досліджень GfK Ukraine, з січня 2019 року – експертка з досліджень у компанії Info Sapiens. Серед проектів, які Тетяна координувала, є дослідження для ПРООН, ЮНІСЕФ, Фонду народонаселення ООН, UNHCR, ВООЗ, МОМ, Світового банку, IFES, NDI, Офісу Координатора проектів ОБСЄ в Україні, Ради Європи, проектів Engage/Pact Inc. та UCBI/Chemonics Inc за пітримки USAID, ГО «Інтерньюз-Україна», ГО «Центр ЮЕй», ГО «Екодія», Міжнародного Фонду «Відродження» тощо. З 2010 року викладає на кафедрі соціології НаУКМА. Проводить тренінги і гостьові лекції з методології і методів соціальних досліджень та з мережевого аналізу (social network analysis).

Course Staff Image #1

Оксана Яшкіна

Доктор економічних наук, професор кафедри маркетингу Одеського національного політехнічного університету, консультант Міжнародного інституту маркетингу. Відповідальний редактор наукового журналу "Маркетинг і цифрові технології", член редакційної колегії журналу "Маркетинг в Україні", член Української асоціації маркетингу. Автор більше ста наукових робіт з маркетингових досліджень та застосування математичних і статистичних моделей в маркетингу.

ТРИВАЛІСТЬ КУРСУ

3 тижні, 30 годин

В подальшому курс не буде закритий. Матеріали курсу та можливість отримати сертифікат будуть доступні й надалі. Але «живий» контакт зі спікерами буде забезпечений лише протягом 3 тижнів від дати старту.

ВИМОГИ ДО ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ

Курс розроблений для редакторів та журналістів.

ФОРМА НАВЧАННЯ

Онлайн-курс, опановується дистанційно.

ФОРМА ПІДТВЕРДЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ

Кожен, хто успішно пройде курс та виконає усі обов’язкові завдання, отримає сертифікат про успішне завершення навчання, де зазначена тривалість курсу у годинах.

Усі видані сертифікати внесено до єдиного реєстру. Автентичність кожного сертифікату можна перевірити через сайт платформи «Прометеус» - за посиланням на самому сертифікаті.

НАПРЯМОК НАВЧАННЯ

Професійний розвиток редакторів та журналістів у питаннях вивчення аудиторії та роботи з даними соціологічних досліджень.

ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЩО ВДОСКОНАЛЮВАТИМУТЬСЯ ТА НАБУВАТИМУТЬСЯ

Загальні: критичне та системне мислення, вміння та навички роботи з інформацією.

Фахові: здатність збирати та накопичувати інформацію; здатність аналізувати інформацію, зокрема соціологічну інформацію; знання вимог до оприлюднення результатів досліджень громадської думки; вміння провести міні соціологічне дослідження; вміння відрізняти фейкову інформацію; аналіз та збирання інформації у соціальних мережах.

МЕТА КУРСУ

Надання необхідних знань та вмінь для підвищення професіоналізму у роботі з інформацією, в тому числі результатами соціологічних досліджень, проведених фаховими дослідницькими агенціями, та отримання необхідних навиків проведення міні соціологічного опитування власними силами (D&Y).

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

 

Назва розділів та тем

Кількість годин

 

Всього

у тому числі

Лекції

Тестування

Самостійна робота

Тиждень 1.  Що треба знати, щоб самостійно провести соціальне міні-дослідження

 

 

 

 

Тема 1. Чому ми вирішили розробити такий курс. Відповідальність  журналіста.

Відповідальність дослідника. Стандарти та Кодекси дослідників.

 

1

 

 

 

 

1

2

Тема 2. Види соціологічних досліджень: кількісні та якісні. Програма соціального дослідження та вимоги до неї. Складання плану дослідження. Самостійна організація та проведення соціального дослідження – переваги та обмеження. Про що можна дізнатись із такого дослідження. Межі використання

 

1

Тема 3. Методи соціологічних досліджень. Спостереження, аналіз документів (в т.ч. контент-аналіз), опитування (онлайн), фокус-група, експертне опитування. Тріангуляція даних

 

1

 

 

 

 

1

 

Тема 4. Кабінетне дослідження. Звідки взяти готову інформацію про соціальні процеси, тренди та явища? Моніторинг, архіви соціологічних даних (Національний банк соціологічних даних «Київський Архів»), сайти міжнародних порівняльних досліджень, міжнародні рейтинги. Пізнавальні можливості кабінетного дослідження

 

1

Тема 5. Як правильно скласти опитувальник. Структура / композиція анкети. Типи запитань та правила їх формулювання. Типові помилки та способи їх уникнення. Аналіз якості анкети.

 

1

 

Тема 6. Дослідження соціальних явищ онлайн. Створення онлайн анкети (Google Forms). Як розмістити опитування в мережі, на власній сторінці.

 

1

 

 

 

 

 

Тест

 

Тиждень 2. Як працювати з даними соціологічних досліджень?

 

 

 

 

Тема 1 Як взаємодіяти з дослідницькою агенцією

 

1

1

2

Тема 2. Що таке вибірка і навіщо вона потрібна? Типи вибірки. Репрезентативність. Яка вибірка у вашому опитуванні?

 

1

Тема 3. Специфіка опитувань у передвиборчий період.  Екзит-поли.

 

1

1

Тема 4 . Інтерпретація електоральних рейтингів – типічні помилки. 

 

1

Тема 5.  Медіаландшафт та медіаспоживання в Україні.

 

1

 

Тема 6.  Дослідження медіаспоживання: сегментація аудиторії та фокус на місцеві медіа

 

1

 

 

 

 

Тест

 

ТИЖДЕНЬ 3. Робота з аудиторією. Відповідальність журналіста за правильно подані дані.

 

 

 

 

Тема 1.  Дані та інтерпретація даних. Що можна очікувати від соціологічних досліджень. Як не перекручувати результати. Які помилки при проведенні дослідження призводять до недостовірного результату при опитуванні

 

1

1

2

Тема 2. Застосування досліджень аудиторії як інструменту для розвитку медіа – кращий контент, більше охоплення та залучення аудиторії, збільшення продажів реклами, тощо.

 

1

Тема 3. Аналіз аудиторії соціальних мереж та сайтів. Загальна характеристика аудиторії різних соціальних мереж. Динаміка їх поширення в Україні. Методи та програмні сервіси аналізу аудиторії соціальних мереж та сайтів

 

1

1

Тема 4. Проведення  опитування в соціальних мережах та тематичних групах власними силами. Можливості й обмеження досліджень та опитувань в соціальних мережах та тематичних групах. Напрями досліджень в соціальних мережах та тематичних групах. Складання та розміщення анкети в соціальних мережах та тематичних групах. Аналіз отриманих результатів та формування висновків

 

1

Тема 5. Як не перетворитися на маніпулятора громадською думкою, подаючи аудиторії результати досліджень. Кодекс журналістської етики та вимоги до подання інформації за результатами досліджень.

 

1

 

Тема 6 . Практична сторона: як саме вивчати свою аудиторію? Опитування, залучення до обговорень, вивчення статистики 

 

1

 

 

 

 

Тест

 

Поширені питання

Курс безкоштовний?

Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення за підписом викладачів!

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.