Skip to main content

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників: нові вимоги і можливості


Prometheus

ПРО КУРС

Однією з глобальних цілей сталого розвитку, затверджених у 2015 році на саміті ООН та підписаних Україною, є забезпечення всеохопної та справедливої якісної освіти та заохочення можливості навчання впродовж усього життя для всіх. І один із кроків на шляху досягнення цієї мети – суттєве збільшення кількості кваліфікованих учителів, у тому числі шляхом міжнародного співробітництва.

Прийняття законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» суттєво розширило такі можливості, оскільки внесло кардинальні зміни у сферу підвищення педагогічної кваліфікації, що набули чинності з 01 січня 2020 року.

Разом зі свободою вибору та розширенням можливостей, на які усі так чекали, учительство й адміністрації шкіл отримали чимало запитань та неабияку відповідальність за прийняття рішень – адже тепер виключно на рівні закладу освіти визначається, де і коли професійно зростатимуть його педагогічні працівники.

Цей курс розроблено для учасників процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти:

  • педагогічних працівників;
  • педагогічних рад;
  • керівників і засновників (або уповноважених ними органів) ЗЗСО;
  • суб’єктів підвищення кваліфікації;
  • Державної служби якості освіти України.

Курс також може бути корисним батькам, студентству педагогічних вишів, а також науково-педагогічним працівникам закладів вищої освіти та всім, хто цікавиться сферою педагогічного зростання.

Мета курсу

Надати докладні роз’яснення, рекомендації й інструменти учасникам процесу підвищення кваліфікації щодо продуктивного застосування нових можливостей у демонополізованій сфері підвищення педагогічної кваліфікації.

Представниці та представники Міністерства освіти і науки та всіх груп учасників процесу підвищення педагогічної кваліфікації на конкретних прикладах розкажуть, як і де обирати програми підвищення кваліфікації, на що звертати увагу під час розробки таких програм, укладання плани для ЗЗСО та ухвалення рішення про визнання результатів підвищення кваліфікації, як заповнити всі необхідні документи та загалом якнайкраще спланувати професійне зростання педагогів – з урахуванням усіх потреб та фінансових можливостей.

Команда курсу входить до робочої групи з питань професійного розвитку педагогічних працівників Міністерства освіти і науки (наказ Міністерства освіти і науки від 17.02.2020 №223), яка розробляла зміни до» Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» та укладала рекомендації міністерства «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти».

Матеріали курсу відповідають «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №800, зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року №1133).

Курс є і прикладом як об’єднання різних стейкхолдерів заради якісного професійного зростання педагогів, так і власне програми підвищення кваліфікації, що відповідає усім новим правилам.

Курс розроблено за сприяння Міністерства освіти і науки України та за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Обсяг курсу

15 годин (0,5 кредиту ЄКТС)

ПРОГРАМА ОНЛАЙН-КУРСУ

Вступ. Що відбувається і чому?

1. Вітаємо на курсі
2. Історія процесу: як і чому педагоги отримали свободу у підвищенні кваліфікації
3. Автономія закладів освіти у питанні підвищення кваліфікації педагогічних працівників
4. Фінансування підвищення кваліфікації

Модуль 1. Про що варто знати всім?

1. Підвищення кваліфікації і його напрями
2. Обов'язок і право на вільний вибір
3. Підвищення кваліфікації: види і форми
4. Стажування
5. Інформальна освіта (самоосвіта) 

Модуль 2. ВІЛЬНИЙ ВИБІР. Якщо ви – учителька / учитель

1. Свобода і вісім кроків до професійного зростання 
2. Напрями підвищення квалікації
3. Самооцінювання та визначення пріоритетів
4. Пошук і вибір можливостей підвищення кваліфікації
5. Пропозиції до планів 
6. Клопотання та облік результатів

Модуль 3. ПЛАНУВАННЯ І РОЗВИТОК. Якщо ви – директорка / директор

1. Свобода та відповідальність
2. Усе про години
3. Облік та перевірки обсягу підвищення кваліфікації
4. Планування підвищення кваліфікації педагогічних працівників
5. Джерела фінансування. Договори та акти

Модуль 4. ПЛАНУВАННЯ І ВИЗНАННЯ. Якщо ви входите до складу педагогічної ради

1. Свобода й процедури
2. Усе про плани
3. Визнання результатів підвищення кваліфікації, ч. 1
4. Визнання результатів підвищення кваліфікації, ч. 2

Модуль 5. РОЗРОБКА І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЯКІСТЬ. Якщо ви суб’єкт надання підвищення кваліфікації

1. Хто тепер підвищує кваліфікацію працівників
2. Кому потрібні ліцензія та акредитація
3. Що може та має бути у програмі підвищення педагогічної кваліфікації 
4. Місце проведення і критерії якісного підвищення квалфікації
5. Документи про підвищення квалфікації

Модуль 6. НЕУПЕРЕДЖЕНІСТЬ І ПІДТРИМКА. Якщо ви – з Державної служби якості освіти України / Служби Освітнього омбудсмена

1. Фахові педагоги - якісна освіта 
2. Роль освітнього омбудсмена - якщо відбуваються зловживання  
3. Підтримка на місцях

Підсумки. Що далі?

1. Свобода і взаємопідтримка
2. Співпраця заради освіти
3. Дякуємо і до зустрічі!

Також у курсі

  • галочкові списки (чек-листи);
  • зразки документів;
  • корисні матеріали для ширшого розуміння питання;
  • обговорення на форумі;
  • тести за найпоширенішими ситуаціями й помилками.

 

Назва розділів і тем

Кількість годин

 

Всього

У тому числі

Лекцій

Самостійна  робота

Контроль

Вступ. Що відбувається і чому?

1,8

0,3

1,5

0

Модуль 1. Про що варто знати  всім

1,6

0,4

1

0,2

Модуль 2. Вільний вибір. Якщо Ви учителька-учитель

 

2,3

 

0,4

 

1,5

 

0,4

Модуль 3. Планування і розвиток.    Якщо Ви директорка/директор

2,3

0,4

1,5

0,4

Модуль 4. Планування і визнання.     Якщо Ви входите до складу педагогічної ради

 

1,7

 

0,3

 

1

 

0,4

Модуль 5. Розробка і відповідальність за якість. Якщо Ви суб’єкт надання підвищення кваліфікації

 

2,2

 

0,4

 

1,5

 

0,3

Модуль 6. Неупередженість  і підтримка. Якщо Ви – з  Державної служби якості освіти України / Служби освітнього омбудсмена

 

1,9

 

0,2

 

1,5

 

0,2

Підсумки. Що далі?

1,8

0,3

1,5

0

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

ВИМОГИ ДО СЛУХАЧІВ ТА СЛУХАЧОК

Перед початком навчання на курсі необхідно ознайомитися із «Порядком підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №800, зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2019 року №1133) та рекомендаціями Міністерства освіти і науки «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти».

ОСНОВНА КОМАНДА КУРСУ

Олександр Елькін

Олександр Елькін

Голова Ради ГО «ЕдКемп Україна», член Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти, кандидат технічних наук при Президентові України, кандидат технічних наук.

Олена Масалітіна

Олена Масалітіна

Віцеголова Ради ГО «ЕдКемп Україна», кандидатка філологічних наук.

Іван Примаченко

Іван Примаченко

Співзасновник Платформи масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus».

Галина Титиш

Галина Титиш

Очільниця ГО «Смарт освіта», співзасновниця ГО «Батьківський контроль», засновниця і екс-редакторка ресурсу «Українська правда. Життя».

ЗАПРОШЕНІ СПІКЕРИ ТА СПІКЕРКИ

Володимир Божинський

Володимир Божинський

Керівник експертної групи з питань нормативно-правового забезпечення та децентралізації в освіті директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти.

Сергій Горбачов

Сергій Горбачов

Перший освітній омбудсмен України, український діяч освіти, журналіст.

Лілія Гриневич

Лілія Гриневич

Провідна експертка з освітніх політик, проректора з міжнародної і науково-економічної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки України (2016 – 2019 рр.).

Вадим Карандій

Вадим Карандій

Директор Державної установи «Український інститут розвитку освіти» МОН України.

Сергій Колебошин

Сергій Колебошин

Народний депутат України, заступник комітету з питань освіти та інновацій Верховної Ради України, голова Консультативної ради з питань сприяння розвитку системи загальної середньої освіти, кандидат технічних наук при Президентові України.

Любомира Мандзій

Любомира Мандзій

Заступниця міністра освіти і науки України.

Ганна Новосад

Ганна Новосад

Міністерка освіти і науки України (2019 – 2020 рр.).

Ганна Новосад

Галина Білецька

Заступник директора з навчально-виховної роботи, Навчально-реабілітаційний центр Хустськоі міської ради.

Ганна Новосад

Лариса Грицюк

Директорка Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів номер 29 Миколаївської міської ради Миколаївської області.

Ганна Новосад

Ольга Гурська

Заступниця директора з навчально-виховної роботи КЗ «Полтавська спеціалізована школа-інернат спортивного профілю І-ІІІ ступенів Полтавської обласної ради».

Ганна Новосад

Олександр Даценко

Освітній експерт, методист, м. Олександрія.

Ганна Новосад

Олександр Думишинець

Учитель інформатики ЗОШ № 292 м. Києва.

Ганна Новосад

Тетяна Євтухова

Завідувачка кафедри природничо-математичних дисциплін та інформатики в початковій освіті ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».

Ганна Новосад

Юрій Кращенко

Начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.

Ганна Новосад

Віктор Кульченко

Директор ОЗО «Трудолюбівська гімназія Миргородської міської ради Полтавської області».

Ганна Новосад

Леонід Мироненко

Заступник начальника управління - начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Полтавській області.

Ганна Новосад

Ірина Прибінська

Спеціалістка відділу освіти, культури, молоді та спорту Станично-Луганської військово-цивільної адміністрації.

Ганна Новосад

Ігор Смагін

Директор КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради.

Ганна Новосад

Світлана Стельмах

Учителька історії і правознавства, громадянськоі освіти і креативного мислення Херсонського академічного ліцею імені О.В. Мішукова.

Ганна Новосад

Марія Таран

Педагог-організатор, учитель української мови та літератури, Опорний заклад освіти «Трудолюбівська гімназія Миргородської міської ради».

Ганна Новосад

Майя Тутаєва

Заступник начальника управління - начальник відділу інституційного аудиту управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській області.

Ганна Новосад

Людмила Хорькова

Директорка Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів #114 Криворізької міської ради Дніпропетровської області.

Поширені запитання

Курс безкоштовний?

Курс є повністю безкоштовним для вас завдяки підтримці Міжнародного фонду «Відродження» та кооперації й особистому внеску команди курсу. Усе, що вам знадобиться, – доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про підвищення педагогічної кваліфікації, що відповідає всім новим вимогам!

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання та форум будуть доступні в будь-який час протягом курсу.

  1. Classes Start

    Вересень 2021
Enroll