Skip to main content

Міський туризм


National Tourism Organization of Ukraine
Enrollment is Closed

ПРО КУРС

Більше половини мешканців планети нині проживає в містах. Наш час називають епохою урбанізації й водночас епохою туризму. В історичній ретроспективі більшість туристичних продуктів тією чи іншою мірою були й залишаються міськими. Але в окремий напрям міський туризм виділили тільки нещодавно.

Міський туризм – особливий вид, об’єктом туристичного інтересу якого є саме міста, що забезпечують широке різноманіття вражень від поєднання історико-культурних, індустріальних, соціальних, природних об’єктів, місць відпочинку й ділової активності. Він спрямований на цілісне пізнання та усвідомлення міст, міського середовища, особливостей міського простору. Тобто головний фокус міського туризму – це місто з усіма його особливостями, мешканці, їхній спосіб життя. І міські тури зазвичай формують таким чином, щоб забезпечити туристу можливість пізнати місто, відчути його атмосферу, ритм життя, на певний проміжок часу стати його частиною. 

Мета курсу – ознайомлення з організаційними аспектами міського туризму, змістовним наповненням міських турів, особливостями поєднання різноманітних напрямів туристичної активності та специфічними проблемами розвитку туризму в міському просторі. 

НА ЦЬОМУ КУРСІ ВИ:

  • Дізнаєтеся про особливості міського туризму, туристичні рейтинги міст, ресурси міського туризму, переміщення туристів містами та між містами, туристичні та нетуристичні райони міст, про овертуризм та туристифікацію міст, особливості індустріального, ділового, подієвого, оздоровчого, релігійного, освітнього туризму в містах, про особливі міські простори як туристичні атракції, «фішки» міського туризму, а також окремі аспекти перебування туристів у містах, зокрема комфортність довкілля, врахування добової ритміки міст, вплив військових дій та тероризму, вуличне мистецтво, роль води в міському туризмі, поєднання туристичного та повсякденного в містах, критерії успішного міста як туристичної дестинації;
  • Навчитеся обирати міста та окремі атракції для відвідування туристами, визначати, в яких закладах поселятися і які заклади харчування відвідувати в рамках міських турів, як поєднувати різні напрями міського туризму, враховуючи особливості міст та міського простору. 

ЦЕЙ КУРС БУДЕ ЦІКАВИЙ

  • фахівцям туристичної сфери, які прагнуть диверсифікувати туристичні продукти; 
  • представникам органів місцевої влади, які відповідають за розвиток туризму в містах; 
  • представникам громадських організацій та місцевого бізнесу, зацікавлених у розвитку міського туризму; 
  • викладачам та дослідникам; 
  • здобувачам вищої освіти, які навчаються за освітніми програмами туристичної та урбаністичної спрямованості;
  • усім, хто хоче дізнатися більше про міський туризм.

ПРОГРАМА КУРСУ 

Модуль 1 

1. Вступ до курсу. Чому міський туризм? 

  • Міський туризм в історичній ретроспективі: урбанізація та туризм
  • Міські тури – новий продукт чи нова обкладинка? 
  • Що включає в себе міський туризм

2. Які міста обирати: туристичні рейтинги міст

  • Туристичні міста
  • Міська «класика» та міські «новинки»
  • «Мода» на міста: як туристичні рейтинги формують попит і пропозицію 

3. Туристичні ворота міст та міста-ворота

  • Туристичні ворота міст: аеропорти, залізничні вокзали, морські та річкові порти
  • Як не загубити туристів та дістатися до міста
  • Залізничні вокзали – не тільки вокзали 
  • Міста-ворота: столиці, регіональні центри, транспортні хаби

4. Міські атракції: що побачити в містах?

  • Елементи міських ресурсів 
  • «Високе» та «низьке» в містах: як їх поєднати й чи потрібно?
  • Атракції за межами об’єктів світового рівня
  • Міські бібліотеки як туристичні атракції

5. Туристи у містах: їсти та пити

  • Ресторани та їх мішленівські зірки
  • Міські кав’ярні – це не тільки кава 
  • Гастрономічні та негастрономічні тури в містах
  • Очікувані стандарти чи несподівані відкриття?

6. Туристи у містах: жити і спати

  • Готелі в центрі vs хостели на периферії: що обрати?
  • Чи зірки мають значення? 
  • Очікувані стандарти. У пошуках емоцій чи доступної ціни
  • Мода на «еко»: чого чекати в екоготелях?

7. Навігація в містах та між містами

  • Як не заблукати у місті? Системи навігації містом
  • Ходити чи їздити містом? Громадський транспорт як «зручність» та туристична атракція 
  • Міжміські переміщення 
  • Смарт-туризм у смарт-містах: переваги та загрози

8. Міський простір для туристів

  • Туристичні й нетуристичні райони міст. Гостинний центр і негостинна периферія? 
  • Дружні та недружні до туристів міські простори. Етнічні та інші специфічні квартали
  • Туристичні міста та антитуристифікаційні протести. Овертуризм: якщо туристів у місті багато

Модуль 2 

9. Індустріальний туризм 

  • Індустріальна спадщина в містах
  • Напрями індустріального туризму
  • Штаб-квартири корпорацій як туристичні атракції

10. Діловий та подієвий туризм.

  • Мега-події в містах: бізнес та дозвілля
  • Регулярні, тимчасові та випадкові події 
  • Як поселитися під час мега-подій

11. Оздоровчий туризм. Міста-курорти

  • Чи можна оздоровитися у звичайному місті? 
  • Курортні міста 
  • Місця зцілення в містах. Терапевтичні ландшафти

12. Релігійний та сакральний туризм

  • Релігійні об’єкти як туристичні атракції
  • Міське паломництво та сакральні простори

13. Міські кладовища та «темний туризм» – що приваблює туристів? 

  • Кладовища як туристичні атракції
  • Мавзолеї та пантеони в містах
  • «Темний туризм»

14. Міські ринки та ринкові площі

  • Міські ринки як туристична атракція
  • Специфічні міські ринки, вулична торгівля та їх туристифікація
  • Шопінг-туризм: чи є час побачити місто? 

15. Освітній туризм. Університетські міста

  • Здобуття освіти як туризм: освітній туризм
  • Університетські міста як туристичні дестинації

16. Неформальні та формальні держави в містах

  • Місто в місті: Ватикан
  • Неформальні держави в містах
  • Міські райони з власним світом

17. «Фішки» міського туризму: соціалістична спадщина

  • Соціалістична спадщина в містах
  • Соцмісто як туристична атракція
  • Київський модернізм

Модуль 3 

18. Довкілля та туристи

  • Зелені простори міст, їх озеленення
  • Забруднення міст, зміна клімату та міський шум
  • Міський авітуризм та геотуризм

19. Місто не тільки вдень, а й уночі

  • Нічний туризм та нічне життя міст
  • Короткий світловий день – проблема для туризму? 

20. Туристичні міста: розмір має значення?

  • Роль туристичних міст
  • Всесвітня федерація туристичних міст: краще міське життя через туризм
  • Світові туристичні міста

21. Військовий туризм та війна у містах

  • Війна та тероризм у містах. Розділені міста
  • Меморіалізація наслідків війни в містах
  • Військова спадщина. Белігеративні ландшафти

22. Вуличне мистецтво у містах

  • Стріт арт: нова туристична атракція чи джерело пізнання міста? 
  • Графіті та пост-графіті. Мурали та міні-скульптури
  • Феномен Бенксі

23. Вода у містах

  • Міста, повернуті обличчям до води
  • Міські фонтани та пляжі
  • Питна вода в містах

24. Управління та маркетинг міського туризму

  • Просування міста як туристичної дестинації
  • Туристичне та повсякденне в міському туризмі
  • 10 А успішного міста як туристичної дестинації 

ОБСЯГ КУРСУ   

Тривалість відеолекцій – 4 години

ІНФОРМАЦІЯ ПРО АВТОРІВ

Course Staff Image #1

Костянтин Мезенцев

Доктор географічних наук, професор, завідувач кафедри економічної та соціальної географії Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Course Staff Image #1

Інна Степанець

Кандидатка географічних наук, проректорка з науково-педагогічної роботи (гуманітарні питання) Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ

Курс безкоштовний?

Так! Все, що вам знадобиться, – доступ до мережі інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Сертифікат про проходження курсу можна отримати за додаткову оплату.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання, форум і можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.

  1. Classes Start