Перейти до головного змісту

Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?

ПРО КУРС

Онлайн-курс Інституту педагогіки (Teachers College) Колумбійського університету «Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель?» на базі сучасних досліджень розповідає про те, як саме ми навчаємося – як наш мозок створює, зберігає і відтворює спогади.

Ви дізнаєтеся про типові помилкові уявлення та непорозуміння у навчанні, які можуть завадити учням одержувати знання та опановувати нові предмети максимально ефективно. На вас чекають практичні застосування когнітивістики для викладання в школі: обрання ефективних стратегій викладацької діяльності, розробки корисних методів оцінювання, мотивування учнів та розробки дитиноцентричних навчальних планів.

Курс спрямований на покращення практики викладання шкільних вчителів.

Курс мовою оригіналу доступний на платформі edX.

ЧОМУ ВИ НАВЧИТЕСЯ?

  • Як мозок кодує, зберігає і відтворює спогади?
  • Чому робоча пам'ять настільки важлива для навчання і які існують способи, щоб запобігти її перевантаження?
  • Як створювати спогади, які залишаються із вами та легко згадуються за потреби?
  • Які існують неправильні уявлення про навчання, яких дотримуються багато учнів, і як їх виправити?
  • Як типи мислення і переконання учнів щодо навчання можуть допомогти або завадити їх академічним успіхам?
  • Як допомогти учням почати навчатися самостійно та самим регулювати своє навчання?
  • Стратегії викладання та техніки оцінювання, що максимізують навчання учнів.

ПРОГРАМА КУРСУ

Тиждень 1: Як мозок створює, зберігає і відтворює спогади?

Тиждень 2: Як типи мислення учнів впливають на навчання?

Тиждень 3: Як допомогти учням самостійно регулювати своє навчання?

Тиждень 4: Стратегії викладання засновані на когнітивній науці для максимізації навчання всіх учнів.

Обсяг курсу

20 годин

Форма навчання

Онлайн-курс, опановується дистанційно

Форма підтвердження результатів навчання

Сертифікат про успішне завершення навчання з вказання кількості годин. Автентичність сертифікату можна перевірити за посиланням на ньому. Всі видані сертифікати внесено до реєстру, з яким можна ознайомитись за посиланням.

Напрям навчання

Професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників з розвитку кртичного мислення, основ розуміння пам'яті та ефективних способів навчання.

Перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться/набуватимуться

Загальні: знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти; особливостей процесів викладання і навчання школярів; основних механізмів функціонування і реалізації компетентнісної парадигми навчання; критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Фахові: розвинені вміння організовувати педагогічну діяльність на компетентнісних засадах (прогнозування, проєктування, оцінювання тощо); конструювати та реалізувати сучасні програми навчання школярів із використанням різноманітних методів, форм і технологій; діагностувати освітній процес і складати індивідуальні освітні маршрути для становлення учня як особистості, громадянина, інноватора; керувати проєктною діяльністю школярів; проєктувати власну програму професійно-особистісного зростання.

Мета курсу

Допомогти освітянам зрозуміти психологію мислення, опанувати навички та вміння для розвитку пам'яті та ознайомитись із новітніми навчальними технологгіями провідних американських фахівців.

Навчальна програма

Розділ 1

Пам’ять та навчання

Викладач

Ніколь Бріттінгем Фарлонг, вчителька англійської мови у 9-12 класах

Теми

  • Навчання у школі
  • Як працює пам’ять?
  • Робоча пам’ять
  • Попередні знання
  • Створення спогадів
  • Відновлення спогадів
5 годин

Розділ 2

Мислення

Викладач

Тед Огден, викладач англійської мови у 6-12 класах

Теми

  • Сприйняття точки зору учня
  • Важливість некогнітивних факторів
  • Мислення зростання та навчання
  • Розвиток мислення навчання
  • Почуття приналежності
5 годин

Розділ 3

Методи навчання учнів

Викладач

Карі Острем, сертифікована вчителька математики у 9-12 класах

Теми

  • Когнітивне навантаження
  • Багатозадачність
  • Мотивація
  • Навчання вчитись
5 годин

Розділ 4

Ефективні методи викладання

Викладач

Ліллі Даймонд, вчителька 5 класу

Теми

  • Наука про навчання та ефективні методи викладання
  • Відгук та навчання
  • Відновлювальні вправи
  • Інтервальні повтори та чергування
  • Метапізнання
5 годин

Затверджену програму можна завантажити, натиснувши на її зображення вгорі, або за цим посиланням.

ПОДЯКИ

Дякуємо Яні Ратман та Nova Ukraine за безцінну допомогу у запуску цього курсу українською мовою.

ВИКЛАДАЧІ

Перл Рок Кейн

Перл Рок Кейн

Професорка педагогіки Інституту педагогіки (Teachers College) Колумбійського університету, директорка Klingenstein Center. Викладала та очолювала державні та приватні школи в Мічигані, Массачусетсі та Нью-Йорку. Лауреатка численних нагород, зокрема National Association of Principals for Schools for Girls Outstanding Achievement Award 2009 (нагорода за найбільший вклад Національної асоціації директорів шкіл для дівчат), а також European Council of International Schools 2008 Award for Exemplary Contribution and Outstanding Service to Promotion of International Education (нагорода Європейської ради міжнародних шкіл за надзвичайний внесок та досягнення у просуванні міжнародної освіти). Авторка численних статей з лідерства, різноманіття, управління, залучення та утримання вчителів.

Кевін Меттінглі

Кевін Меттінглі

35 років працював вчителем природничих наук, адміністратором і тренером в школі. 10 років викладав курси навчальної теорії й її використання на практиці в магістратурі Інституту педагогіки (Teachers College) Колумбійського університету. Впродовж своєї кар’єри допоміг заснувати школу (The Mountain School), був консультантом різноманітних ініціатив системних шкільних реформ і працював з понад 30 школами над розробкою навчальних планів, стратегіями викладання та програмами професійного розвитку вчителів.

Переклад: Марина Барінова, Ольга Кисіль, Іванна Мельник, Тетяна Рибитва, Марьяна Черних.

Редактор перекладу: Радміла Сегол.

Озвучено українською мовою студією Golden Voice на замовлення Prometheus.

Текст читали Ірина Побідаш та Михайло Карпань.

Звукорежисер: Михайло Карпань.

Поширені питання

Курс безкоштовний?

Курс є повністю безкоштовним. Викладач може рекомендувати навчальну літературу, щоб Ви могли глибше вивчити ту чи іншу тему, але доступних в рамках курсу матеріалів буде достатньо для успішного його завершення. Все що Вам знадобиться,– доступ до мережі Інтернет на швидкості, достатній для перегляду відеолекцій.

Якою мовою проходить навчання?

Курс повністю перекладено і дубльовано українською мовою.

Чи зможу я отримати сертифікат по завершенню цього курсу?

Так! Успішно складіть всі завдання курсу й отримайте сертифікат про його завершення із вказаною кількістю годин навчання.

В який час будуть проходити заняття?

Відеолекції, завдання, форум та можливість отримати сертифікат доступні в будь-який час.

  1. Старт

  2. Час

    20 годин
Внести до списку